شورای شهر در انتظار رای هیات حل اختلاف برای انتخاب شهردار بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: آقای دهقانی یا شهردار بوشهر است و یا اگر تایید نشوند این رای برای شورا لازم الاجرا است و مجموعه شهرداری باید دوباره وارد پروسه انتخاب شهردار شوند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، پس از پیچ و خم های بسیار در انتخاب شهردار بوشهر، شورای شهر در نشست علنی در روز یکشنبه 6 اسفند ماه 96 نبی الله دهقان را با 6 رای موافق به عنوان شهردار این شهر انتخاب کرد و همگی در انتظار حکم انتصاب وی از سوی وزارت کشور برای تصدی شهرداری بودند.

روز گذشته خبری مبنی بر رد دهقان از سوی وزارت کشور در فضای رسانه ای پیچید.

نبی الله دهقانی متولد 1349 دارای لیسانس عمران از دانشگاه خلیج فارس و هم اکنون مشاور ارشد نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی است.

ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: نبی الله دهقانی نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر رد وی برای سمت شهرداری بوشهر دریافت کرد.

وی ادامه ادامه داد: دلیل رد دهقانی این گونه بیان شده که مراجع ذی صلاح وی را تایید نکرده اند.

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: طبق قانون تبصره 3 بند 1 ماده 80 وزارت کشور باید مستنداتی مبنی بر رد دهقانی به ما ارائه دهند زیرا با دلیل ذکر شده و بدون مستند ما قانع نمی شویم، قطعا یک تصمیمی در این راستا گرفته خواهد شد.

دهدار افزود: اگر اعضای شورای شهر رای بر اصرار مصوبه داشته باشند برای پیگیری مجدد موضوع به هیات مرکزی حل اختلاف ارجاع داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر طی 15 روز هیات حل اختلاف باید در این راستا به ما پاسخ دهد از بلاتکلیفی خارج خواهیم شد و یا آقای دهقان شهردار بوشهر است و یا اگر تایید نشوند این رای برای شورا و شهرداری لازم الاجرا است و مجموعه شهرداری باید دوباره وارد پروسه انتخاب شهردار شوند.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: اگر طی 15 روز شورای حل اختلاف نظرشان را اعلام نکردند و یا وی را به عنوان شهردار تایید کردند دهقان به عنوان شهردار منتخب بوشهر تعیین خواهد شد و این رای برای شورای شهر و هم وزارت کشور لازم الاجرا خواهد بود

901/900

کد خبر: 948247

وب گردی

وب گردی