۲۵۰۰ زمین لرزه در کرمان به وقوع پیوست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: از آذر ماه سال گذشته تا کنون دو هزار و ۵۰۰ زمین لرزه در کرمان رخ داده است که بیش از چهار زلزله بالای چهار ریشتر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، رضا فلاح صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور معاون مشارکت های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد با اشاره به اینکه استان کرمان با ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، اظهار داشت: گسل های فراوانی در این استان وجود دارد که بعضا پهناور و فعال هستند.

وی افزود: در سنوات گذشته زمین لرزه های بسیاری در استان کرمان داشته ایم و از آذر ماه سال گذشته تا کنون دو هزار و ۵۰۰ زمین لرزه در کرمان رخ داده است که بیش از چهار زلزله بالای چهار ریشتر بوده است.

فلاح ابراز داشت: در سنوات گذشته زلزله های مخربی مانند گلباف و شهدا، بم و زرند را ما در استان تجربه کرده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: با توجه به وقوع زلزله های زیاد و وجود گسل های خطرناک در سطح استان کرمان یک آمادگی برای پاسخگویی به موقع در زلزله را می طلبد.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته در حوزه آموزش طرح خادم یعنی خانواده آماده در برابر مخاطرات را در سطح استان اجرا کردیم و توانستیم تا به امروز بیش از ۶۳ هزار خانوار را آموزش چهره به چهره در طرح بدهیم.

فلاح افرود: با تمامی نهادها، دستگاه های اجرایی، ارگان ها در راستای آموزش همگانی امداد و نجات تفاهم نامه امضاء کردیم و بیش از پنج هزار نفر طلاب از ابتدای امسال آموزش های همگانی امداد و نجات را دیده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ کانون هلال احمر در بخش ها و دستگاه های مختلف داریم که آموزش های اولیه امداد را فرا می گیرند، بیان کرد: در مدارس طرح دادرس در حال انجام است و سال گذشته نزدیک به هفت هزار دانش آموز این آموزش ها را دیده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ما به دنبال این شعار هستیم که در هر خانواده یک امدادگر و یک مربی وجود داشته باشد

فلاح عنوان کرد: سال گذشته در حوزه آموزش در سطح استان بیش از ۹۰دوره تخصصی ویژه امداد گران برای پاسخگویی به موقع در حوادث وبیش از ۱۰۰ دوره ویژه دواطلبان هلال احمر استان کرمان برگزار شده است

وی بیان داشت: هلال احمر حلقه مفقوده ای در روستاها داشت که در این راستا خانه های هلال را با کمک داوطلبان راه اندازی کردیم و امرزو بیش از ۱۷۰ خانه هلال ی در دورترین روستاهای استان کرمان دایر شده است.

901

کد خبر: 948262

وب گردی

وب گردی