وزارت نیرو زیربار حرف زور نمی‌رود/ با تمام توان پیگیر مطالبات قانونی کلاه زردها هستیم

مسئولان وزارت نیرو معتقدند که جمع شدن اپراتورها تحت عنوان تجمع که به عنوان حرکت نامطلوب محسوب می شود تاثیر چندانی را در نحوه پیگیری ایجاد نمی کند و وزارت نیرو براساس تعهدات خود از حق آنها دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ موضوع تعیین تکلیف و حل مشکل تبدیل وضعیت شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق در سال گذشته توسط مسئولان ذیربط مطرح شد. متاسفانه این موضوع بعد از گذشت یکسال هنوز به نتیجه نرسیده است تا جاییکه این امر باعث شد که کارکنان، برای دفاع از حقوقشان دست به تجمع در مقابل وزارت نیرو بزنند.

می‌توان یادآور شد که این چندمین بار است که اپراتور‌های پست‌های فشار قوی برق از استان‌های مختلف به تهران می‌آیند و با خواسته‌ی تبدیل وضعیت مقابل نهاد‌های مرتبط تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

شنیده‌ها حاکی ازآن است، افرادی که دست به تجمع زدند به حراست شرکت فراخوانده شدند و حتی به آنها اخطار داده شد که تکرار کارشان کارشان باعث اخراج آنها خواهد شد.

گفتنی است در نامه وزیر سابق نیرو آمده بود که بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز در مشاغل مذکور در سقف مجوزهای استخدامی براساس ماده 124 مدیریت خدمات کشور است و شرکت مادر تخصصی توانیر موظف است ظرف مدت سه ماه نسبت به ساماندهی کلیه کارکنان شاغل پست های فوق توزیع و انتقال برق در چهارچوب این ابلاغیه اقدام کنند، حال با گذشت قریب به یکسال معاونت منابع انسانی وزارت نیرو و توانیر به دلایل نامعلومی از اجرای ابلاغیه سازمان امور استخدامی و بخشنامه وزیر وقت سرباز می زنند.

معاون وزیر نیرو قول داد که مشکل اپراتورها را حل کند

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال مبنی براینکه چرا با گذشت یکسال هنوز کارکنان اپراتور برق تعیین تکلیف نشده‌اند؟ اظهار کرد: ما در همین زمینه پیگیری های لازم را انجام می‌دهیم. هم‌اکنون معاونت منابع انسانی وزارت نیرو و شرکت توانیر با تلاش فراوان وضعیت شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق را پیگیری خواهند کرد تا بتوانیم به یک نتیجه منطقی دست پیدا کنیم.

معاون وزیر نیرو قول داد که این موضوع به زودی برطرف می‌شود تا شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق(اپراتور‌های پست‌های فشار قوی برق) به حقشان برسند.

وزارت نیرو تحت تاثیر فشار تصمیم نخواهد گرفت

در ادامه بحث علی اکبر مهاجری معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: طرح همسان سازی حقوق همکاران از شورای حقوق و دستمزد گذشته از جمله موضوعاتی است که بسیار جای خوشحالی دارد و این موضوع در حال حاضر در دولت در دست بررسی است؛ امیدواریم که نه تنها اپراتورها بلکه تمام نیروهای مدت معین مشکلاتشان برطرف شود.

مهاجری تاکید کرد: نکته دوم اینکه وزارت نیرو تحت تاثیر فشار تصمیم گیری نخواهد کرد، براساس تصمیمات عاقلانه اقدام به این امر مهم می کند و به طوری که مطابق با چهارچوب قانونی حرکت خواهد کرد. بنابراین این فشار هیچ وقت نمی تواند تاثیری در پیشبرد تصمیمات وزارت نیرو داشته باشد.

شرکت توانیر به شدت پیگیر وضعیت شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق است

آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در همین رابطه گفت: نکته حائز اهمیتی که در این زمینه وجود دارد این است که برای ما تمام کسانی که در صنعت برق در حال خدمت رسانی هستند از اهمیت برخوردارند و به هیچ عنوان برای ما بحث اپراتور، غیراپراتور، مهندس، غیرمهندس، کارگر و نگهبان مطرح نیست.

او تصریح کرد: همه ما بر این اعتقادیم در یک صنعتی خدمت می‌کنیم تا زنجیره به هم پیوسته ای از خدمات را ارائه دهیم. همه همکاران ما مهم هستند و هرگونه تبعیضی در کار برای همکاران ما غیرقابل تحمل است.

کردی افزود: من نمی خواهم وارد مباحث قانونی و ضابطه‌ای بحث اپراتورها شوم ولی می خواهم این اطمینان را بدهم، هرآنچه که در صنعت برق و وزارت نیرو میسر بوده، پیگیر مباحث و موارد مربوط به اپراتورها بودیم و خواهیم بود.

جمع شدن اپراتورها تحت عنوان یک تجمع به نوعی یک حرکت نامطلوب محسوب می شود

مدیرعامل شرکت توانیر تاکید کرد: جمع شدن اپراتورها تحت عنوان یک تجمع که به هر حال به نوعی یک حرکت نامطلوب محسوب می شود، آنها تجمع داشته باشند یا نداشته باشند؛ تفاوتی در نحوه پیگیری ایجاد نمی کند. انگیزه بنده برای همکاران عوض نخواهد شد. ما یک عهدی و تعهدی داریم نسبت به خودمان، و این موضوع را به شدت پیگیری می کنیم.

او تاکید کرد: به همکاران خود این نوید را می‌هم تا بدانند که شاید روی این موضوع تبلیغ نکنیم ولی این را بدانند که ما با تمام توان پیگیر مطالبات خواسته های قانونی خواهیم بود و این اقدام از جمله وظیفه اصلی ما محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به این سوال موضوع تعیین تلکیف این کارکنان کی مشخص خواهد شد؟ گفت: این موضوع یکی از موضوعات قانونی است؛ این نیست که صددرصد آن چیزهایی که آنها در ذهنشان هست، برای ما به رسمیت شناخته شده باشد ولی نتیجه ای که عاید و واصل می شود به نفع کارکنان خواهد بود.

کردی به چند نکته خیلی مهم اشاره کرد و افزود: بحث نخست امنیت شغلی کارکنان صنعت برق است و این امر مهم هیچ وقت خدشه دار نشده است، کارکنان صنعت برق بالاترین امنیت شغلی را دارند و تا به امروز گزارشی اعلام نشده که در حق کسی اجحاف شده باشد. همچنین دریافتی آنها کفاف زندگی را می‌دهد به طوری که در یک سطح متوسطه عادله بودن برای کارکنان احصا می‌شود. ما برروی این محورهای کلیدی خیلی خوب کار کردیم.

او خاطرنشان کرد: پیگیری ویژه ای را در بحث هم طرازی ها می کنیم و امیدواریم که هر چه سریعتر به نتیجه برسیم.

بنابراین می‌توان چنین برداشت کرد که براساس گفته‌های مسئولان وزارت نیرو، موضوع شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق در خصوص تبدیل وضعیت در دست پیگیری است و انتظار می‌رود که طی روزهای آینده شاهد خبرهای خوب در این زمینه باشیم اما چنانچه به نتیجه مطلوبی در این راستا نرسیم باز هم به سراغ مسئولان وزارت نیرو خواهیم رفت تا کارکنان اپراتور برق را به حقشان برسانیم.

گزارشگر: حبیبه رحیمیان

402

کد خبر: 948272

وب گردی

وب گردی