تلاش دولت براى حذف کوله برى و افزایش سود مرزنشینان

استاندار کردستان گفت: دولت در تلاش است تا کوله برى را حذف کند و تجارت مرزى به شیوه اى انجام شود که بیشتر منافع آن به جاى سودجویان به مرزنشینان برسد.

به گزارش ایسکانیوز، بهمن مرادنیا در دیدار صمیمى با جمعى از نخبگان استان، ضمن ابراز امیدوارى در خصوص یافتن راهکارى براى اتصال نخبگان و بخش اجرایى استان، گفت: این امر به شرطى میسر است که هم سیستم اجرایى و هم دانشگاهیان خواهان آن باشند.

وى از پیشنهاد حضور نخبگان در جلسات کارگروه هاى استان استقبال کرد و از بهره گیرى از نخبگان به عنوان مشاور استاندار خبر داد.

در حوزه گردشگرى اقداماتى شده اما کافى نبوده

استاندار در پاسخ به انتقاد از کم توجهى به ظرفیت هاى گردشگرى از جمله آبیدر و اورامان، خاطرنشان کرد: اقداماتى انجام شده اما کافى نیست، از جمله تلاش براى ثبت جهانى اورامان که سعى داریم کمبودها به سرعت برطرف شود.

وى همچنین از پیگیرى معرفى سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقى گفت و افزود: سنندج از پتانسیل هنرمندان بزرگ و علاقه مندان فراوان برخوردار است اما با کمبودهاى زیادى مواجه هستیم که باید براى رفع هرچه سریعتر آن تلاش کنیم.

توجه به مذهب و جنسیت، آسیب مدیریت

مرادنیا در ادامه استفاده از توانمندى بانوان در پست هاى مدیریتى را از جمله سیاست هاى دولت تدبیر و امید نام برد و تاکید کرد: در انتخاب مدیران توجه به شیعه و سنى یا آقا و خانم بودن آسیب است، اصل مهم در انتخاب مدیران باید توانمندى باشد.

وى ضمن تایید این مطلب که سرمایه گذارى جزو ضعف هاى استان بوده و هست، از نخبگان خواست براى استفاده از تسهیلات اشتغالزا که در حال حاضر در اختیار استان قرار دارد استفاده کنند.

تلاش دولت براى حذف کوله برى و افزایش سود مرزنشینان

استاندار مباحث بازارچه هاى مرزى، عمران و توسعه و تخصیص آب را که از سوى نخبگان مطرح شد، سه موضوع مهم استان دانست و اظهار داشت: بحث تخصیص آب بسیار مهم است و اعتقاد داریم تخصیص آب به استان مى تواند زمینه ساز توسعه استان باشد.

وى در این خصوص افزود: در زمینه عمران در استان واقعا تلاش مى شود اما به واسطه تحریم ها مشکلاتى داریم.

مرادنیا در ادامه به موضوع بازارچه هاى مرزى پرداخت و گفت: کوله برى در شان مردم نیست و بیشترین سود این کار پرزحمت نصیب سودجویان مى شود.

وى خاطرنشان کرد: دولت مصمم است با اجراى طرح جدیدى که البته خالى از نقص نبود و در صدد رفع نواقص آن است، کوله برى را حذف کند و تجارت مرزى به شیوه اى انجام شود که بیشتر منافع آن به جاى سودجویان به مرزنشینان برسد.

901

کد خبر: 948277

وب گردی

وب گردی