جزییات برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در خوزستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان جزییات برگزاری انتخابات پارلمانی کشور عراق را در خوزستان تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید سیلاوی اظهار کرد: انتخابات پارلمانی کشور عراق، علاوه بر این کشور در 14 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در روزهای 20 و 21 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده، این انتخابات را در 10 استان کشور ایران از جمله استان خوزستان در 14 حوزه انتخابیه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: خوزستان از بزرگترین حوزه‌های انتخابیه انتخابات پارلمانی عراق در سطح کشور ایران است که در استان دو حوزه انتخابیه در شهرستان‌های اهواز و شوش مشتمل بر هفت شعبه (صندوق رای) در حوزه اهواز و سه شعبه نیز در شوش، برای برگزاری این انتخابات کاملا مهیا شده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ادامه داد: حوزه انتخابیه اهواز واقع در فرهنگسرای جوان بلوار قدس و حوزه انتخابیه شوش واقع در سالن یادگار امام منطقه زیباشهر این شهرستان است و اتباع عراقی مقیم خوزستان و همچنین اتباع عراقی دارای گذرنامه و روادید معتبر در خوزستان می‌توانند در انتخابات پارلمانی کشور خود شرکت کنند.

سیلاوی عنوان کرد: حوزه انتخابیه شوش برای عراقی‌های ساکن در شمال خوزستان و حوزه انتخابیه اهواز برای عراقی‌های ساکن در جنوب استان پیش‌بینی و آماده شده‌اند. واجدین شرایط انتخابات پارلمانی عراق با در دست داشتن یکی از این مدارک نظیر، دفترچه اقامت معتبر، کارت هویت صادره از وزارت کشور، گذرنامه دارای روادید معتبر و تاریخ‌دار یا برگه تردد و ... می‌توانند به حوزه‌های انتخابیه انتخابات پارلمانی عراق در استان مراجعه کنند و رای خود را به صندوق‌ بیاندازند.

وی با بیان اینکه جهت سهولت رای‌گیری از اتباع خارجی در استان خوزستان، دو حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق طی دو مرحله ثبت‌نام و اخذ رای در این کشور، ما جهت سهولت رای‌گیری از اتباع عراقی در استان، با کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق توافق کردیم که همزمان با ثبت‌نام واجدین شرایط، اخذ رای نیز انجام شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بیان کرد: مجری برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در تمامی مراحل از جمله اخذ رای، شمارش آراء، نوشتن صورت‌جلسه و ارسال آن بر عهده کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق است و پشتیبانی از این انتخابات از جمله بحث تامین امنیت و نظم و انضباط حوزه‌های انتخابیه این انتخابات، بر عهده ما است.

سیلاوی با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادرسان نظیر اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی در این حوزه‌های انتخابیه مستقر می‌شوند. انتخابات پارلمانی عراق از 8 صبح فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود و در ساعت 20، پایان اخذ رای در روز اول برگزاری این انتخابات است. در روز 21 اردیبهشت نیز این انتخابات در همین بازه زمانی برگزار می‌شود.

وی به وجود 9700 عراقی مقیم خوزستان اشاره و تصریح کرد: با احتساب کلیه عراقی‌های واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی عراق در خوزستان، پیش‌بینی مشارکت 10 هزار عراقی را در این انتخابات در سطح استان داریم.

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 948290

وب گردی

وب گردی