کنعانی  مقدم: اروپا رفیق دزد و شریک غافله است

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: می توان گفت کشورهای اروپایی شریک دزد و رفیق غافله اند، عملا در سیاست هایی که در منطقه دنبال می شود اروپایی ها دنبال روی آمریکایی ها هستند و دست کمی از آمریکا در بدعهدی ندارند.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص اعتماد به اروپا در قضیه برجام گفت: ما در بسیاری از مرحله ها و بزنگاه ها طرفهای اروپایی را امتحان کردیم؛اما با دوگانگی های زیادی مواجه شدیم به طوری که بعضی از اعضای کشور های اروپایی به عنوان رئیس جمهور رفتاری را انجام دادند که در مواقع نظر دهی در اتحادیه اروپا اقدامات دیگری را از آن ها دیده ایم.

وی تصریح کرد: به عبارتی می توان گفت کشورهای اروپایی شریک دزد و رفیق غافله اند، عملا در سیاست هایی که در منطقه دنبال می شود اروپایی ها دنبال روی آمریکایی ها هستند و باید تاکید کرد آنها هم دست کمی از آمریکا در بدعهدی ندارند.

کنعانی مقدم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص گرفتن تضمین عملی از طرف مقابل در برجام اظهار داشت: روح برجام لغو تحریم ها بود و امریکا با خروج آن یک طرف معادله توافق را بر هم زد ضمن آنکه ما همچنان بر شروط خود پایبندیم ضمن اینکه ادامه راه برای ایران باید این باشد که تحریم هایی که باید برداشته می شد و خسارت هایی که از این راه به ایران وارد شد عملا باید جبران شود تا بتوانیم روی توافقاتی که اروپایی ها انجام می دهند اعتماد کنیم.

این کارشناس سیاسی در پایان ضمن در نظر داشتن این نکته که نمی توان به اروپایی ها اعتماد کرد گفت: به سران کشورهای اروپایی اعتماد ندارم اما ممکن است اتحادیه اروپا در بعضی مواقع اقداماتی را انجام دهد اما این موضوع و پایبندی آنها به قول هایشان هیچ تضمینی ندارد.

303

کد خبر: 948297

وب گردی

وب گردی