اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان یارانه ارزی برای تامین کالاهای اساسی

وزیر کشاورزی گفت: دولت به منظور پایداری تولیدات کشاورزی به ویژه صنعت طیور و دام صنعتی ۳ هزار میلیارد تومان یارانه ارزی به کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد که نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان آن برای تأمین کالاهای اساسی بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مراسم معارفه مدیر عامل جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و اعضا هیئت مدیره سازمان، معاونین، مدیران و شبکه تعاونی های تحت پوشش برگزار شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: توانمند سازی تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی بخش کشاورزی و همچنین ایجاد، تقویت و مدیریت زنجیره های تولید محصولات کشاورزی در کشور توسط تعاونی ها ضروری است.

او افزود: در کشورهای پیشرو، اتحادیه های تعاونی، مسئولیت زنجیره تولید از مرحله تأمین نهاده‌ها تا بازار رسانی محصولات کشاورزی را بر عهده دارند. تعاونی ها و تشکل های تولیدی بخش کشاورزی در ایران نیز باید ضمن توانمند سازی، در این زمینه اهتمام داشته باشند.

حجتی گفت: شکل های تولیدی و بخش خصوصی، موتور محرکه و سازمان تعاون روستایی، بستر ساز حرکت آنان هستند. باید از ظرفیت صندوق های توسعه کشاورزی برای تأمین نهاده ها و خدمات در هنگام وپس از تولید نظیر کشتارگاه، برند سازی و بازار رسانی بهره گیری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با یکسان سازی نرخ ارز با قیمت4200 تومان بیان داشت: دولت به منظور پایداری تولیدات کشاورزی به ویژه صنعت طیور و دام صنعتی و همچنین کاهش تأثیر پذیری مصرف کنندگان از این تغییرات، 3 هزار میلیارد تومان یارانه ارزی به کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد که نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان آن برای تأمین کالاهای اساسی بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: به منظور تسریع در امور با هماهنگی بانک مرکزی طوری برنامه ریزی شده است که تامین کنندگان نهاده‌های کشاورزی به جای پرداخت ارز 4200 تومانی و دریافت 400 تومان ما به التفاوت آن، می‌توانند با پرداخت ارز 3800 تومانی نسبت به ترخیص کالاها اقدام کنند و پرداخت 400 تومان به بانک عامل را بانک مرکزی بر عهده گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم از تلاش‌ها و زحمات آقای علی اوسط هاشمی در مدت تصدی مسئولیت سازمان تعاون روستایی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که از تجارب مدیریتی و خدمات وی در بخش کشاورزی و سایر حوزه های اداری کشور استفاده شود.

در ادامه حسین شیرزاد مدیر عامل سازمان مرکزی تعاونی و روستایی ایران نیز اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی، میراث 70 ساله کشور هستند و جایگاه این نهاد باید حفظ شود.

او افزود: باید با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین، نسبت به نظام بخشی و افزایش نقش آفرینی و اثر گذاری تعاونی‌ها در توسعه بخش کشاورزی اهتمام داشته باشیم.

401

کد خبر: 948300

وب گردی

وب گردی