آتش زدن برجام مطالبه ایرانی‌ها است

دانشجویان تهرانی با برگزاری تجمع در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، در واکنش به سخنان توهین آمیز و سخیفانه ترامپ در شب گذشته، خواستار تمرکز دولت بر ظرفیت های داخلی و عدم اعتماد به طرف اروپایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، تجمع ضد استکباری دانشجویان تهران عصر امروز در مقابل لانه جاسوسی سابق برگزار شد.

در ابتدای این تجمع سراسر دانشجویی، کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام اتفاق عجیبی نبود، گفت: پنج سالی است درگیر این مسائل و سیر مذاکرات هستیم و این اتفاق قابل پیش بینی بود.

روزنامه آفتاب یزد «تصمیم منطقی تهران» و روزنامه اعتماد با تیتر «خروج مزاحم از برجام» تحلیل خود از واکنش طرف آمریکایی را منتشر کردند. کوهی مقدم با انتقاد از تیتر امروز این دو روزنامه گفت: «انگار حماقت انتها ندارد!» در این لحظه تجمع کنندگان فریاد «مرگ بر سازشکار» سر دادند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به صحبت های یاسر جبرائیلی در برنامه تلویزیونی ثریا که دی ماه سال 96 گفته بود «متن کامل برجام ۱۴ ماه قبل از اجرای آن توسط دولت آمریکا نوشته شده بود... شما دیکته نوشتید نه توافق.» به بازگویی خاطره ای از نزدیکان تیم مذاکره کننده پرداخت و گفت: این عضو تیم مذاکره کننده آنچه جبرائیلی در برنامه ثریا گفت را تایید کرد.

کوهی مقدم با بیان اینکه مقامات باید پاسخگوی کاری که کردند باشند، گفت: امروز روز استخراج ثمرات ما از برجام است و این تجربه باید به نسل دانشجویی منتقل شود. از فردا کار دانشجویان مبنی بر ثبت تاریخی آنچه در مذاکرات و نتایج آن گذشت در دانشگاه‌ها آغاز می شود.

پس از کوهی مقدم، گلرو دبیر انجمن مستقل دانشجویی با قرار گرفتن پشت تریبون خروج آمریکا از برجام را نقشه استکبار دانست تا امریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را بازی کند. وی گفت: اگر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل می‌شد شاهد این اتفاقات و نتایج نبودیم.

در حالی که بارش شدید باران، آب را در خیابان های تهران جاری می کرد، دانشجویان با شعار «مرگ بر آمریکا»، با ادامه تجمع خود، پرچم این دولت مستکبر و خیانت کار را آتش زدند.

واحدی مسئول بسیج شریف آخرین سخنران این تجمع خطاب به رئیس جمهور بازبینی تجربه مذاکرات سال ۸۲ را خواستار شد و گفت: آقای رئیس جمهور، با ملت ایران شوخی نکنید و زمزمه مذاکرات موشکی را بلند نکنید. مقاومت و آتش زدن برجام مطالبه ایرانی ها است.

در پایان این تجمع صدها نفری، بر ادامه این تجمعات دانشجویی تا ماه های آینده تاکید شد.

203

کد خبر: 948305

وب گردی

وب گردی