استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، هشدار درباره احتمال به وجود آمدن «زلزله فرهنگی» در سرپل ذهاب، برگزاری جلسه معرفی نامزدهای شهرداری کرج در هفته آینده ،شورای شهر در انتظار رای هیات حل اختلاف برای انتخاب شهردار بوشهر، انتخابات پارلمانی عراق و مشارکت برخی استانهای ایران و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی کشور و واحد تبریز را در دانشگاه های حوزه قفقاز معرفی کرده ایم

عزیز جوانپور در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در راستای رویداد تبریز 2018 دانشگاه آزاد اسلامی یکسری برنامه هایی از جمله اجرای همایش مشروطه در 14 مرداد در دست دارد تا نقش تبریز را در این جنبش نشان دهد.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای دیگر از جمله واحد میانه در تدارک برنامه های تبریز 2018 هستند تا همایشی را در حوزه گردشگری با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: چند کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آماده چاپ است که ان شاءالله در آن ایام رونمایی خواهند شد.

جهانپور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در تلاش برای جذب دانشجو از کشورهای قفقاز، آذربایجان و عراق است تا بتواند همکاری های علمی با آنها آغاز کند به همین دلیل بخشی از دانشجویان عراقی در دانشگاه آزاد اسلامی طی ترم آینده ثبت نام خواهند کرد.

yon.ir/vYF9c

هشدار درباره احتمال به وجود آمدن «زلزله فرهنگی» در سرپل ذهاب

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: قریب به شش ماه از وقوع زلزله سرپل ذهاب می گذرد و همه از جمله مسوولین، مردم و خیرین پای کار بوده اند، اما هنوز برخی از مشکلات این منطقه حل نشده است.

وی افزود: اگر سرپل ذهاب به فراموشی سپرده شود امکان آن وجود دارد تا چندین سال دیگر این شهر احیا نشود، همچنان که از روز اول تمام نگاه ها به سرپل ذهاب بود امیدواریم مرور زمان باعث نشود تا این شهر مغفول واقع شود.

فاطمی نسب افزود: باید توجه داشته باشیم تا در کنار ساخت و سازهایمان خدای ناکرده یک زلزله بزرگتر فرهنگی باعث نشود تا به اعتقادات و باورهای مردم خدشه وارد کند.

وی گفت: زلزله سرپل ذهاب تا کنون به خوبی مدیریت شده اما اگر از زلزله فرهنگی و زلزله اعتقادی غافل باشیم ممکن است جبران آن زلزله برای مردم سخت شود، همچنین اگر منازل دیرتر ساخته شوند امکان دارد بر اعتقادات جوانان ضربه وارد شده و نتوانند تا پایان حیات عمر خود آن را ترمیم کنند.

yon.ir/zXtWO

جلسه معرفی نامزدهای شهرداری کرج هفته آینده برگزار می شود

محمد نبیونی، رئیس شورای شهر کرج در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: جلسه ی معرفی گزینه های احتمالی شهرداری کرج هفته ی آینده برگزار می شود.

وی همچنین از زمان دقیق برگزاری این جلسه اظهار بی اطلاعی کرد.

در جلسه یکشنبه تصویب شده بود که اعضا در جلسه امروز چهارشنبه (19 اردیبهشت) گزینه مورد نظر خود برای شهرداری کرج را معرفی کنند .

اصغر نصیری شهردار کرج در صحن علنی شورای شهر در تاریخ 27 فروردین استعفای خود را تقدیم ریاست شورا کرد.

yon.ir/pFSib

شورای شهر در انتظار رای هیات حل اختلاف برای انتخاب شهردار بوشهر

ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: نبی الله دهقانی نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر رد وی برای سمت شهرداری بوشهر دریافت کرد.

وی ادامه ادامه داد: دلیل رد دهقانی این گونه بیان شده که مراجع ذی صلاح وی را تایید نکرده اند.

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: طبق قانون تبصره 3 بند 1 ماده 80 وزارت کشور باید مستنداتی مبنی بر رد دهقانی به ما ارائه دهند زیرا با دلیل ذکر شده و بدون مستند ما قانع نمی شویم، قطعا یک تصمیمی در این راستا گرفته خواهد شد.

دهدار افزود: اگر اعضای شورای شهر رای بر اصرار مصوبه داشته باشند برای پیگیری مجدد موضوع به هیات مرکزی حل اختلاف ارجاع داده خواهد شد.

yon.ir/uA1rV

شور یک انتخابات برای «همسایه»

«ناظم دباغ» نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: تعدادی زیادی از عراقی ها در ایران به دلیل منافع و روابط اجتماعی شان در ایران باقی مانده اند، یعنی تعدادی از این عراقی ها و ایرانی ها با یکدیگر ازدواج کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی از کشور عراق در این انتخابات بر سر صندوق های رای حضور دارند، افزود: یک نماینده از سوی کمیسیون انتخابات عراق و نماینده ای از احزاب در پای صندوق انتخابات پارلمانی عراق حضور دارند.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران همچنین گفت: این انتخابات چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق است که در عراق و ایران برگزار می شود.

yon.ir/zIrdh

آیت الله ایمانی دارفانی را وداع گفت

به گزارش ایسکانیوز،نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پس از تحمل یک دوره بیماری در شیراز در گذشت.

مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی به دلیل بیماری در اردیبهشت سال جاری استعفای خود را از نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اعلام کرده بود و از چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

yon.ir/xajwp

انتخاب «سریزدی» به عنوان شهردار بستگی به دفاع از برنامه اش دارد

محمد نبیونی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آقای سریزدی تنها گزینه ای است که تاکنون به صورت رسمی معرفی شدند اما هنوز دیگر اعضای شورا شهر گزینه مورد نظر خود را معرفی نکرده و به محض معرفی گزینه های دیگر آنها به اطلاع مردم رسانده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از عملکرد سریزدی در پست های دیگر رضایت داشته اید، گفت: هنوز عملکرد ایشان مورد بررسی قرار نگرفته و پس از معرفی سایر گزینه های تصدی شهرداری، برنامه های نامزدهای دیگر دریافت و در صحن علنی حضور و گزارش کار خود را اعلام می کنند.

رئیس شورای شهر کرج ادامه داد: کاندیداها باید فعالیت های گذشته و تجارب خود در حوزه هایی مختلف و برنامه راهبردی یا عملیاتی خود را برای امور شهر ارائه داده و اعضای شورای شهر در نهایت تصمیم گیری خواهند کرد.

yon.ir/5aZd0

برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری در پی وقوع زلزله

امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگلویه و بویراحمد درباره آخرین اقدامات در پی وقع زلزله 4.8 ریشتر شهرهای یاسوج،سی سخت،چیتاب ،پاتاوه در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: در همان دقایق اولیه پس از حادثه، آماده باش کامل به نیرو ها اعلام شد و تیم های ارزیاب جهت ارزیابی به مناطق زلزله زده اعزام شدند. رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر هماهنگی های لازم به عمل آمد.

وی همچنین افزود: استان های فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به عنوان استان های معین به صورت آماده باش درآمدند و مقرر شد که در وضعیت آماده باش بمانند تا در صورت نیاز، فراخوان از سوی جمعیت هلال احمر استان کهکلویه و بویراحمد صورت بگیرد که این عزیزان در کنار نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات بپردازند؛ ولی با توجه به این که تا کنون نیاز نشده، فراخوانی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگلویه و بویر احمد گفت: ما پس از ارزیابی از روستاهایی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بودند، از بیماستان شهید بهشتی یاسوج و همچنین از بیمارستان امام سجاد(ع) بازدید داشتیم.

yon.ir/VAinI

ویژگی هایی که یک امام جمعه باید داشته باشد

حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار داشت: نماز جمعه یک پایگاه بسیار بزرگ در اسلام است که پس از انقلاب با دستور حضرت امام (ره) و تاکیدات ایشان این پایگاه در کشور ما مجددا احیا شد.

وی با اشاره به جایگاه منحصر به فرد نماز جمعه در اسلام افزود: نماز جمعه به عنوان یک عبادت سیاسی و یک تجمع عبادی _ سیاسی است که هر هفته برگزار شده و در آن مسائل جامعه، راه حل ها، پیشنهادات و تذکرات لازم داده می شود که این موضوعات بسیار مهم است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به نظر من فردی که در این مسند قرار می گیرد باید حتما واجد شرایط متعددی باشد از جمله امام جمعه باید صاحب تقوای فوق العاده ای باشد تا مردم دقیقا با نگاه کردن به او و راه و روش اش مسیر تقوای الهی را بیاموزند همچنین امام جمعه باید به لحاظ علمی یک عالم ربانی، دانشمند و دین شناس به معنای کلمه باشد تا بتواند جامعه را از منظر دین و دستورالعمل های ناب اسلامی برای مردم تبیین کند.

yon.ir/zPJE4

همایش والیان ترکیه و استان های شمالی غربی ایران به تابستان موکول شد

عباس حسنخانی فرماندار ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این همایش سالانه یا هر دو سال یک بار با حضور والیان استان های هم مرز ترکیه با استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش در رابطه با فرصت های سرمایه گذاری مشترک که در ارتباط با حمل و نقل و ترانزیت جاده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در این رابطه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که طرفین متعهد هستند تا آنها را پیگیری و به مرحله اجرا برسانند.

فرماندار ارومیه افزود: این همایش قرار بود در 17 و 18 اردیبهشت ماه برگزار شود اما در حال حاضر زمان برگزاری این همایش به تابستان سال جاری موکول شده است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام استان ها از ایران در این همایش حضور خواهند داشت، گفت: به جز استان آذربایجان غربی ممکن است مقامات استان های مدعو دیگری مانند آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان یا زنجان حضور یابند.

yon.ir/4CQSP

عمده درخواست های مردم مشهد از رئیس جمهورمسائل اقتصادی است

محمد نوروزیان فرماندار مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سفری که امروز صبح آقای رئیس جمهور به استان خراسان رضوی دارند دو برنامه در دستور کار است که این برنامه ها در دو شهرستان سبزوار و نیشابور برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاح مجتمع فولاد در نیشابور و سخنرانی رئیس جمهور در میان مردم نیشابور و در استادیوم آنجا برگزار خواهد شد، سپس روز دوشنبه صبح رئیس جمهور به فریمان سفر خواهند کرد که در این سفر هم کارخانه شیشه را در این شهرستان افتتاح خواهند کرد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: سپس روحانی به مشهد سفر کرده و در جلسه ای با حضور نخبگان اقتصادی _ سیاسی و شورای اداری استان حضور خواهند یافت.

yon.ir/sACwD

901/900

کد خبر: 948323

وب گردی

وب گردی