صنعت توریسم و ایجاد گازهای گلخانه ای

حمل‌ونقل هوایی و افزایش تقاضا برای مسافرت‌های لوکس عاملی برای افزایش آلودگی است که همچنان در حال رشد است.

به گزارش ایسکانیوز،یافته‌های محققان نشان می‌دهد، حدود ۱۰ درصد از کل گازهای گلخانه‌های جهان در جریان گردشگری تولید می‌شود.

صنعت گردشگری به سرعت در حال رشد است، زیرا تجارت بین‌الملل و مسافرت از هر زمان دیگری در دسترس قرار گرفته، با این حال برای نخستین‌بار است که جمعی از محققان تاثیرات زیست‌محیطی صنعت گردشگری در جهان را با توجه به پرواز، اقامت و هزینه تولید سوغاتی محاسبه کرده‌اند.

به باور آن‌ها، حمل‌ونقل هوایی و افزایش تقاضا برای مسافرت‌های لوکس عاملی برای افزایش آلودگی بوده که همچنان در حال رشد است.

همچنین نتایج این مطالعه که ایندیپندنت آن را نشر داده، نشان می‌دهد؛ گردشگری یک منبع عمده انتشار گازهای گلخانه‌ای است که چهار برابر بیشتر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

این مطالعه که توسط گروهی تحقیقاتی در دانشگاه سیدنی انجام شده و نتایج آن در مجله Nature Climate Change منتشر شده، برای نخستین‌بار است که اثر جهانی کربن گردشگری و سفر را به طور کامل با توجه به تمام جنبه‌های زنجیره گردشگری محاسبه کرده است. در این بررسی مشخص شده است؛ حدود ۱۰ درصد از کل گازهای گلخانه‌های جهان در جریان گردشگری تولید می‌شود.

صنعت گردشگری جهانی به طور کلی در حدود ۶ درصد رشد داشته و عامل پیشرفت تجارت بین‌المللی بوده است. در سال ۲۰۱۳، مسافرت بین‌المللی ۲۳ درصد از کل کربن ناشی از گردشگری را تولید کرد.

پروفسور مانفرد لنزن، پژوهشگر ارشد دانشگاه سیدنی در این رابطه گفته: مسافران می‌توانند اقداماتی انجام دهند تا سفر آن‌ها پاک‌تر باشد و زمین کمتر آسیب ببیند.

این یک توصیه کلیدی در این بررسی برای کاهش کربن، پرواز کمتر و هزینه بیشتر است.

ایسنا

۷۰۵

کد خبر: 948331

وب گردی

وب گردی