مجوز فعالیت سرمایه گذاران خارجی۳ ساله شد

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار با اشاره به تعرفه های جدید صدور مجوز اشتغال اتباع بیگانه در کشور از افزایش دوره اعتبار پروانه فعالیت سرمایه گذاران خارجی به سه سال خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اقبالی از افزایش تعرفه ارائه خدمات به کارفرمایان متقاضی استفاده از نیروی کار خارجی خبر داد و گفت: تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی از ۳۶۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان و تعرفه تمدید پروانه اشتغال این افراد نیز از ۲۵۰ هزار تومان به ۲۸۵ هزار تومان افزایش یافت.

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار همچنین با اشاره به افزایش مدت اعتبار پروانه اشتغال سرمایه گذاران خارجی در ایران گفت: در حالی که تا سال گذشته پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی برای مدت یکسال صادر می شد اما از سال ۹۷ پروانه کار برای سرمایه گذاران در کشور ۳ سال اعتبار دارد.

اقبالی افزود: بر این اساس صدور پروانه فعالیت سرمایه گذاران خارجی برای دوره سه ساله ۷۰۰ هزار تومان و تمدید پروانه کار برای سرمایه گذاران خارجی برای یک دوره سه ساله ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش درباره میزان جریمه کارفرمایان متخلف در صورت بکارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز گفت: مبلغ جریمه کارفرمایان متخلف برای بکارگماری اتباع خارجی بدون مجوز بابت هر روز اشتغال غیر مجاز یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۱۵ ریال تعیین شد.

اقبالی افزود: این مبلغ درخصوص کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه دو برابر خواهد شد.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایانی که نسبت به جذب اتباع بیگانه فاقد پروانه کار، دارای پروانه کار منقضی، اشتغال در کاری غیر از آنچه که در پروانه کار آنها قید شده یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع شده، اقدام کنند، با توجه به نوع تخلف به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 948348

وب گردی

وب گردی