اتوبوس های سفیران گردشگری تبریز۲۰۱۸ به مشهد رسید

اتوبوس های سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ که پنجم اردیبهشت از تبریز سفرخود را آغاز کرده بودند در نمایشگاه بین الملی مشهد مورد استقبال مسئولان خراسان رضوی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اتوبوس های سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ که پنجم اردیبهشت از تبریز سفرخود را آغاز کرده بودند در نمایشگاه بین الملی مشهد مورد استقبال مدیرکل، معاونان ومدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و مردم مشهد قرار گرفت.

بی واسطه در مشهد سوغات تبریز خریدیم

شهروندان مشهدی از این کاروان استقبال خوبی داشتند. یکی از شهروندان مشهدی درباره کاروان سفیران گردشگری تبریز۲۰۱۸ گفت: راه اندازی این اتوبوس ها اقدام خیلی خوبی بوده است.

وی با بیان این که صنایع دستی و سوغات در این کاروان عرضه شده بود، افزود: بی واسطه صنایع دستی ارومیه و تبریز را خریداری کردیم.

وی گفت: آشنایی با جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و تولیدات و سوغات استان های آذربایجان شرقی و غربی در مشهد اقدامی ارزشمند است و نیز فرصت خرید و عرضه محصولات ایرانی را فراهم می سازد.

این کاروان درمراکز استان ها وشهرها، از جمله زنجان، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس سیرجان، یزد حضور داشته و تاکنون ۱۳ روز از سفر خود را سپری کرده اند و مقصد بعدی این کاروان ساری، رشت و اردبیل خواهند بود و ۲۷ اردبهشت نیزبه تبریز بازخواهند گشت.

کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ با استقبال و حضور پرشور مردم مشهد در نمایشگاه بین المللی مشهد مواجه شدند.

استقبال خارج از تصور و انتظار بود

نادر مصطفایی کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و مدیر پروژه کاروان سفیران گردشگری تبریز۲۰۱۸ در این باره گفت: این کاروان پنجم اردیبهشت هم زمان با حضور ریاست جمهوری از تبریزبه مقصد استان های کشور آغاز و مشهد ایستگاه دهم این کاروان است.

وی افزود: شعار ما «ایران فراتر از انتظار» است و هدف ما نیز شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و غربی و به ویژه تبریز است.

مصطفایی با بیان این که هنرمندان از دو استان آذربایجان غربی و شرقی در این کاروان حضور دارند، تصریح کرد: این اتوبوس به فروشگاه تبدیل و محصولات هنری، صنایع دستی و سوغات و کالاهای تولیدی تبریز عرضه و به فروش می رسد که برند های معروف نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال بی نظیر در مشهد برای جبران زحمات مشهدی ها تلاش خواهم کرد تا برای کاروان مشهدی ها که به تبریزخواهند آمد میزبان خوبی باشم و آرزویم این شده که بتوانم به همین شایستگی از مشهدی ها در تبریز میزبانی کنم.

وی درباره بازگشت این کاروان به تبریز گفت: کاروان سفیران گردشگری تبریز۲۰۱۸، پنج ایستگاه دیگر نیز دارد که پس از حضور در۵ استان دیگر ۲۷ اردیبهشت به تبریز بازخواهد گشت.

امیدوارم استان هایی را که حضور پیدا کردیم به ویژه مشهدی ها و خراسان ها تبریز را در برنامه های گردشگری خود قرار دهند و ما بتوانیم میزبان آن ها در تبریز باشیم.

استقبال مشهدی ها از کاروان تبریز۲۰۱۸

هم چنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی که در مراسم استقبال از کاروان سفیران فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ حضور یافته بود، گفت: در راستای اجرایی شدن شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، این تدبیر از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور انجام و کاروان سفیران گردشگری تبریز۲۰۱۸ اعزام شد.

وی افزود: کالاها، محصولات و سوغات در این کاروان عرضه و به فروش می رسد البته عمده آن ها صنایع دستی شاخص استان های آذربایجان شرقی و غربی هستند.

وی تصریح کرد: این فرصت برای مردم مشهد فراهم شده تا با حضور در نمایشگاه بین المللی مشهد از صنایع دستی و کالاهای تولیدی استان های آذربایجان شرقی و غربی نیز خریداری کنند که در روز اول ورودشان مردم مشهد استقبال خوبی داشته اند.

مکرمی یادآور شد: تبادل فرهنگی بین استان آذربایجان شرقی و غربی و دیگر استان ها از جمله دستاوردهای این کاروان است.

وی ادامه داد: این اقدامی ارزشمند است که از این طریق تبادل فرهنگی بین استان های کشور صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ما نیز تلاش خواهیم کرد، کاروانی را مشابه این کاروان از مشهد در خصوص صنایع دستی استان به استان های کشور اعزام کنیم تا در راستای حمایت از کالای ایران و هنرمندان صورت گیرد و به نوعی فرهنگ خراسان رضوی نیز به سراسر کشور تعمیم و گسترش داده می شود.

وی گفت: اتوبوس های کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ بیستم اردیبهشت مشهد را به مقصد استان سمنان ترک خواهند کرد.

901

کد خبر: 948384

وب گردی

وب گردی