بازگشت پمپئو از کره شمالی برای فشار بر ایران

منابع وزارت خارجه آمریکا از بازگشت فوری پمپئو از کره شمالی برای آغاز مذاکرات با متحدان اروپایی و منطقه ای آمریکا برای فشار بر ایران جهت تدوین توافقی جدید با ایران سخن می گویند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، مسئولان آمریکایی اعلام کردند: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه فوراً از کره شمالی بازگشته تا مذاکرات خود با متحدان اروپایی، خاورمیانه، آسیایی آمریکا را برای تلاش جهت متقاعد کردن آنها برای فشار به ایران جهت محدود کردن برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور آغاز نماید.

اما سوال مطرح در این خصوص این است که متحدان واشنگتن کدام کشورها هستند در حالی که پیش از این ایران از مذاکره با آنها در خصوص بررسی خروج آمریکا ار توافق هسته ای خبر داد.

یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هم اکنون مذاکرات میانه انگلیس، فرانسه، آلمان و همچنین ژاپن، عراق و اسرائیل در خصوص طرح های آینده در حال انجام است، این مذاکرات از زمان خروج آمریکا در روز سه شنبه از توافق هسته ای آغاز شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا از گفتگوهایی خبر داد که قرار است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و برایان هوک مذاکره کننده ارشد وزارت خارجه در موضوع ایران رایزنی هایی با یکدیگر داشته باشند تا در مرحله اول در خصوص تلاش جهت ارتباط با جهان و گفتگو با شرکای آمریکا که منافع مشترک به آنها داریم به راه حل هایی دست یابند.

وی افزود: این مذاکرات بر چگونگی فشار بر ایران و مجبور کردن این کشور برای نشستن پشت میز مذاکره تمرکز دارد.

این مسئولان بلند پایه آمریکایی ادامه داد: هدف نهایی ایجاد وضعیتی است که همه طرف ها برای تدوین توافقی جدید به میز مذاکره بازگردند.

مسئول امور خاور دور وزارت خارجه آمریکا هرگونه اظهار نظر در خصوص اینکه هدف از مذاکرات ایجاد فشار بر ایران برای سرنگونی نظام آن است را رد کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما تلاش می کنیم رفتار نظام حاکم در ایران را تغییر دهیم، واشنگتن برای متقاعد کردن متحدان خود و جهت آگاه کردن آنها از اشتباهاتشان و بازگشت تحریم ها علیه ایران از ابزار دیپلماسی استفاده خواهد کرد.

کد خبر: 948412

وب گردی

وب گردی