چرایی  خودکشی همزمان سه دانش‌آموزبا قرص برنج

سه دوست صمیمی بودند. سه دانش‌آموزی که در یک تصمیم عجیب اقدام به خودکشی کردند. قرص برنج را برای پایان‌دادن به زندگی خود انتخاب کردند.

به گزارش ایسکانیوز نقشه را از قبل کشیدند و در یک ساعت همزمان تصمیم به اجرای آن گرفتند. هر سه باید با هم قرص برنجی را که از قبل تهیه کرده بودند، می‌خوردند. زمان مرگ فرا رسیده بود. صبا پوراحمد، پریوش قزاقی و نازنین بعد از این‌که با هم صحبت کردند، دست به خودکشی زدند. پریوش و صبا قرص را خوردند، ولی نازنین درست در ثانیه‌های آخر از کارش پشیمان شد. قرص را نخورد و زنده ماند.

صبا و پریوش اما حالشان بد شد. بعد از آن بود که خانواده‌هایشان در جریان ماجرا قرار گرفتند و دخترهای نوجوانشان را به بیمارستان رساندند.

تلاش پزشکان برای نجات جان این دو نوجوان آغاز شد، ولی این تلاش‌ها برای صبا بی‌فایده بود و او جان خودش را از دست داد. پریوش هنوز نفس می‌کشید، اما به کما رفت.

عصر روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه بود که مراسم تشییع پیکر صبا پوراحمد در شهرستان نقده برگزار شد. این درحالی است که گفته می‌شود دانش‌آموز دیگر به نام پریوش قزاقی زمانی که به کما رفت، به بیمارستانی در ارومیه منتقل شد ولی یک‌روز بعد حال وی رو‌ به‌ بهبود رفت و درحال‌حاضر نیز در بخش بیمارستانی بستری است.

بعد از اقدام عجیب این سه دانش‌آموز، مشاوران و حراست اداره کل برای بررسی دلایل این اقدام در شهرستان نقده وارد عمل شدند.

این درحالی است که محمدی، مدیرکل جدید آموزش‌و‌پرورش استان آذربایجان‌غربی به «تسنیم» گفته بود: «دلیل این موضوع خانوادگی بود، اما خانواده‌ها با نیروی انتظامی همکاری نمی‌کنند. این دانش‌آموزان هم گویا از نظر شخصیتی مشکل داشتند. این موضوع خوشبختانه به مدرسه و آموزش‌و‌پرورش ربطی ندارد.»
این اظهارات باعث شد خانواده‌های این دو دانش‌آموز علیه مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی شکایت کنند، چراکه خانواده‌ها می‌گویند مدرسه این دو دختر نقش مستقیمی در بروز این اتفاق داشته است و این اظهارات مدیرکل تنها شانه خالی‌کردن از مسئولیت است. سلطانی، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان نقده نیز این اتفاق را در ‌سال ۹۶ و ۹۷ نخستین اقدام دانست.
این درحالی است که نعمت‌اله قاسمی، دکترای روانشناسی و دبیر آموزش‌وپرورش و مشاور مدارس، خودکشی را پدیده چند عاملی دانست و در این‌باره گفت: «تعارضات روانی بالا، افسردگی، بن‌بست شناختی، اضطراب و افسردگی، بحران هویت و رسیدن به پوچ‌گرایی از عوامل اقدام به خودکشی است. همچنین ورود جوامع مجازی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها، دوری کودکان و دانش‌آموزان از جمع خانواده و تفریحات سالم، منزوی‌شدن در خانه و درگیری با جامعه مجازی از دیگر عوامل این اقدام است. گاهی عدم‌ تعاملات خانوادگی با فرزندان، رفتار نامناسب والدین، سرزنش، تنبیه، طردکردن، انتقاد و مقایسه با دیگران، نابرابری‌های اجتماعی، تبعیض و بی‌عدالتی و نهایتا ضعیف‌شدن اراده دانش‌آموزان باعث این اقدام ناهنجار در جامعه می‌شود.»

شهروند

700

کد خبر: 948419

وب گردی

وب گردی