هماهنگی آمریکا با اسرائیل برای خروج از برجام

منابع صهیونیستی بر وجود هماهنگی های گسترده آمریکا با اسرائیل در خصوص خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران خبر می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد: دولت آمریکا در هفته ‌های اخیر هماهنگی های ویژه ای با دولت اسرائیل در خصوص خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران داشته است.

این روزنامه صهیونیستی در روز پنجشنبه به نقل از اندرو بیک معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد: ما با اسرائیل در خصوص این اقدام مشورت کردیم و در هفته های اخیر تماس‌ های تلفنی زیادی میان نتانیاهو و ترامپ بر قرار گردید.

وی در ادامه افزود: گفتگوها و مذاکرات آمریکایی - اسرائیلی به صورت مستقیم میان ترامپ و نتانیاهو انجام گردیده و قسمتی از آن در جریان دیدار آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل از واشنگتن و دیدار با جیمز متیس همتای آمریکایی خود انجام شد.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ۸ می خروج آمریکا از توافق هسته ای با تهران را اعلام کرد و مدعی شد این توافق توانایی جلوگیری از قدرت موشک های بالستیک ایران را ندارد که اخیراً برای حمایت از تروریسم و تغذیه طرف های درگیر در خاورمیانه استفاده شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا از توافق با ایران خارج خواهد شد. لحظاتی پس از آن دستور رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت تحریم علیه ایران امضا گردید.

ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اسناد افشا شده از سوی نتانیاهو در هفته گذشته اشاره کرد و مدعی شد این اسناد به ادامه تلاش‌ های ایران برای توسعه سلاح هسته‌ای در چند سال گذشته تأکید دارد.

کد خبر: 948449

وب گردی

وب گردی