دانشگاه آزاد از نظر علمی  در مسیر بالندگی و تعالی قرار دارد/ تدوین برنامه جامع برای افزایش تعداد مدارس سماء

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست سازمان سما پس از بازدید از نمایشگاه کتاب و غرفه سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور موفق در نمایشگاه کتاب نشان داد که با هدف گذاری صحیح در مسیر رشد و تعالی علمی قرار دارد.

دکتر علیرضا توکلی معاونت دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سماء پس از بازدید از غرفه سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز گفت: نمایشگاه کتاب تهران که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود، محلی برای عاشقان و مشتاقان عرصه فرهنگ و ادب است، خوشبختانه وقتی که در نمایشگاه به چهره بازدید کنندگان می نگریم؛ انسان هایی متفکر و با علاقه را مشاهده می کنیم که به دنبال کتاب هستند. این رویداد فرهنگی نشان داده که انسان های مشتاقِ مطالعه، و فرهیخته در این موقع از سال به مقصود و هدف خود می رسند.

*نمایشگاه کتاب تهران یک رویداد شاخص در عرصه فرهنگ کشور است

معاونت دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص عناوین عرضه شده در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: با عنایت خداوند متعال مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های متمادی در این نمایشگاه بزرگ فعال است و هر سال بر غنای فعالیت های خود می افزاید.

دکتر توکلی: یکی از فعالیت های مهم و ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی، حضور در نمایشگاه کتاب و عرضه حاصل تفکر و اندیشه اساتید گرانقدر این مجموعه علمی است.

وی افزود: پس از بازدید از سالن های مرتبط به ناشران دانشگاهی، طبق گفته همکاران، غرفه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، با استقبال و بازدید گسترده مردم رو به رو شده است؛ همکاران ما هم در سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با زحمات و تلاش های بسیار خود غرفه مناسبی را تهیه و کتب علمی و دانشگاهی را از پنجاه و دو مرکز انتشارات در سراسر کشور به نمایش گذاشته اند.

*غرفه سازمان چاپ و انشارات دانشگاه آزاد اسلامی از کیفیت بالایی برخوردار است
توکلی پس از بازدید از سالن های ناشران دانشگاهی اذعان داشت: امسال غرفه دانشگاه آزاد اسلامی از کیفیت بالاتری نسبت به سال های دیگر برخوردار است و مجموعه سازمان سماء نیز از ظرفیت سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی برای چاپ و نشر آثار خود استفاده می کند هم چنین همکاران ما در سازمان سما برای مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تالیف ارزشمندی را تهیه و به چاپ رسانده اند که در نمایشگاه نیز حضور دارد و به نمایش گذاشته شده است، امیدوارم که آثار و تالیفات ارزشمند همکاران ما در سازمان سما در نمایشگاه های بعدی از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردار شود.

*برنامه جامع برای افزایش تعداد مدارس سماء در سراسر کشور تدوین شده است

رئیس سازمان سما در خصوص برنامه توسعه در مجموعه مدارس سازمان سما و تدوین برنامه چشم انداز توسعه برای این سازمان گفت: پس از طرح این مسأله در هیأت امناء و تایید توسط ریاست محترم هیأت امناء جناب آقای دکتر ولایتی و ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر رهبر بناست تا تعداد مدارس سماء از تعداد فعلی که 572 واحد هستند به 1000 واحد تا سال 1400 توسعه پیداکند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد نیم درصد از جمعیت دانش آموزی ایران در مدارس سماء به تحصیل مشغول هستند که تلاش داریم با اجرای برنامه توسعه تعداد مدارس سماء این جمعیت را افزایش دهیم.

*خانواده ها به آموزش فنی و حرفه ای توجه کنند

معاون اسبق وزیر علوم در پایان ضمن تاکید بر لزوم توجه به رشته های فنی و کارگاهی گفت: خانواده ها باید فرزندان خود را به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای ترغیب کنند تا جامعه علاوه بر تامین نیاز درونی، تخصص های مورد نیاز خود از نظر بحث آموزش فنی و حرفه ای را نیز تامین کند هم چنین مدارس سما با امکانات کامل آماده ارائه خدمت در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای است.

خبرنگار: مهدی طلوع وند

کد خبر: 948463

وب گردی

وب گردی