آمریکا به زودی به برجام باز می گردد/ دنیا محتاج تجارت با ایران است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران گفت: موضع کشورهای اروپایی و آسیایی نسبت به قبل در قبال آمریکا بسیار سخت شده است و براساس پیش بینی های صورت گرفته آمریکا در میان مدت مجددا به برجام بازخواهد گشت.

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به وضعیت بازار سکه و ارز در دوران بعد از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: به طور حتم مساله برجام در بخش جهانی طلا و ارز تاثیرگذار خواهد بود، طی چند روز گذشته در بازار داخلی شاهد افت قیمت ها بودیم اما بعد از اعلام آمریکا در زمینه عدم همکاری با ایران قیمت ها مجددا مسیر افزایشی را در پیش گرفتند.

او با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام تا حدودی بر اقدامات اقتصاد کشور تاثیرگذار است، افزود: تا چند روز آینده نوساناتی در قیمت طلا و دلار ایجاد می شود که باعث ایجاد فعل و انفعالات و نیز خروج بازار از حالت طبیعی خود می شود، در این زمان به دلیل عدم اعتماد خریدار و فروشنده به بازار، سرمایه های خود را وارد بازار نمی کنند و سرمایه گذار زمانی اقدام به ورود سرمایه های خود در بازار می کند که یقین به کسب سود داشته باشد بنابراین این امر به نوعی منجر به منع کسب و کار خواهد شد.

به گفته محمدولی، با توجه به اینکه در دراز مدت نسبت به نقطه نظرات رقیب خود آشنا می شویم تا حدودی بازار به حالت طبیعی و ثبات باز می گردد و دیگر شاهد نوسان در بازار طلا و ارز نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران با اشاره به اینکه براساس پیش بینی ها آمریکا در میان مدت مجددا به برجام بازخواهد گشت، اظهار داشت: اکنون آمریکایی ها منتظر اقدامات اروپایی ها هستند تا نسبت به عملکرد آنها در قبال ایران آشنا شوند، در حال حاضر اروپا نسبت به آمریکا موضع گرفته و فاصله نسبتا زیادی بین آنها ایجاد شده است.

او با بیان اینکه ایران از ابزارهای لازم برای مقابله با آمریکا برخوردار است و به هیچ عنوان بیکار نمی نشیند، گفت: عوامل ذکر شده باعث می شود تا نسبت به آینده ایران خوشبین باشیم و به طور حتم تا آخر پاییز آمریکا در کنار اروپا برای اجرایی شدن برجام خواهد ایستاد.

محمدولی با تاکید بر اینکه ایران کشوری غنی و نسبت به چند سال گذشته بسیار پیشرفته و هوشمندانه تر شده است، خاطرنشان کرد: دنیا محتاج معادن، علم و تجارت با ایران است بنابراین اروپا در تلاش برای همکاری با ایران است، موضع کشورهای اروپایی و آسیایی نسبت به قبل در قبال آمریکا بسیار سخت و آمریکا در آینده نزدیک خود را کشوری تنها خواهد دید.

401

کد خبر: 948480

وب گردی

وب گردی