آخوندی پای شهرداری را به اختلافات خود با سازمان نظام مهندسی باز کرده است/  اقدامات وزیر درست و منطقی نیست

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی اکنون در حال باز کردن پای شهرداری به اختلافات خود با سازمان نظام مهندسی و ارجاع نظارت به این بخش است که به نظر نمی رسد این اقدام آخوندی درست و منطقی باشد.

سید هادی بهادری، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اختلافات اخیر بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کشور گفت: سازمان نظام مهندسی براساس قانون شکل گرفته و براساس همان قانون هم در حال فعالیت است اما موضوع ارجاع نظارت دچار شبهاتی شده که باید اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.

او در ادامه بیان کرد: به نظر نمی رسد که پیشنهاد و توصیه وزیر راه درست باشد بلکه نظارتی که اکنون در حال انجام است درست و بهتر از دستورالعملی است که توسط وزارت راه ابلاغ شد.

بهادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظارت توسط یک بخش غیردولتی در حال انجام است که مدیران آن از طریق انتخابات خود برگزیده شده اند و سیستم نظارتی از طریق نرم افزار به مهندسین ناظر خود ارجاع می دهند.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی اکنون در حال باز کردن پای شهرداری به اختلافات خود با سازمان نظام مهندسی و ارجاع نظارت به این بخش است که به نظر نمی رسد این اقدام آخوندی درست و منطقی باشد.

او با بیان اینکه شهرداری از جمله سازمان هایی است که از انضباط اداری بسیار پایینی برخوردار است، افزود: نمی توان انتظار انضباط بیشتری را از شهرداری داشت و به طور قطع وضعیت این سازمان بهتر از وضع کنونی نمی شود؛ بنابراین بهتر است تا بحث ارجاع نظارت در سازمان نظام مهندسی رسیدگی و مسائل و مشکلات آن برطرف شود.

بهادری به بخشنامه آخوندی در زمینه دوشغله های سازمان نظام مهندسی گفت: بحثی که آخوندی مطرح کرد در این خصوص که مسئولان حاضر در سازمان نظام مهندسی نباید دو شغله باشند به عنوان بحثی تلقی می شود که باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد و نمی توان آن را به صورت خام بررسی کرد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار داشت: فردی که 20 سال در حال فعالیت است نمی تواند یکباره شغل خود را کنار بگذارد، بنابراین باید ساز و کارهای مناسبی را برای آن در نظر گرفت.

401

کد خبر: 948490

وب گردی

وب گردی