استاندار خواستار تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان روانسر شد

استاندار کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان روانسر و 540 تختخوابی کرمانشاه شد.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: راه آهن یکی از زیرساخت‌های اصلی منطقه است که امسال 1000 میلیارد تومان بودجه برای ساخت آن تصویب شد ولی راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب 700 میلیارد بودجه نیاز دارد و برای تکمیل راه‌آهن غرب تا مرز خسروی 1000 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به خدمات وزارت بهداشت به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بیان کرد: خدمات‌رسانی به مصدومان زلزله سال گذشته کرمانشاه یک رکورد حساب می‌شود که در کمتر از 20 ساعت 700 مصدوم زلزله از طریق فرودگاه به بیمارستان‌های سایر استان‌ها منتقل شدند و در زلزله کرمانشاه مشکلات درمانی بسیار کم بود.

بازوند با بیان اینکه در زلزله سال گذشته 1241 میلیارد تومان به زیرساخت‌های عمرانی استان کرمانشاه خسارت وارد شد، عنوان کرد: دولت 524 میلیارد تومان برای بازسازی این زیرساخت‌ها اعتبار تصویب کرد اما تاکنون این مبلغ تخصیص نیافته است که درخواست می‌کنیم برای پیشبرد کارها 50 درصد این مبلغ تخصیص یابد.

استاندار کرمانشاه بازسازی مراکز درمانی را از طریق تخصیص این اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: بیمارستان سرپل‌ذهاب باید توسط شورای فنی بررسی شود و در سه شیفت کاری بازسازی شود زیرا مردم از دور بودن بیمارستان بانگر گلایه دارند که تقاضا داریم بازسازی بیمارستان‌ها در اولویت وزارت بهداشت و راه شهرسازی قرار بگیرد.

بازوند با اشاره به بیمارستان تخریب شده اسلام‌آباد غرب بیان کرد: کار بازسازی این بیمارستان هنوز شروع نشده است ولی مستنداتی برای اینکه نشان دهد این بیمارستان بار دیگر در برابر زلزله مقاوم خواهد بود وجود ندارد که این بیمارستان لکه ننگی برای مهندسان است که نباید تکرار شود.

استاندار کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان روانسر و 540 تختخوابی کرمانشاه شد.

901

کد خبر: 948498

وب گردی

وب گردی