برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در سطح مناطق

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت:تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی منسجم تئاتر دانش آموزی را از سال آتی در تمام مدارس اجرا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز،مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با برنامه‌ریزی منسجم تئاتر دانش آموزی را از سال آتی در تمام مدارس اجرا می‌کنیم گفت: از امسال اردوهای دانش آموزی نیز به صورت منطقه‌ای در سطح استان‌ها برگزار می‌شوند.

علی رمضانی با اشاره به پایلوت جشنواره تئاتر دانش‌آموزی که چندی پیش در استان فارس برگزار شد اظهار کرد: جشنواره تئاتر دانش‌آموزی کمک می‌کند تا فضای مدارس با نشاط‌تر شود. باید برنامه‌های جمعی برای ایجاد نشاط در دانش آموزان داشته باشیم.

وی افزود: استقبال از این طرح خوب بوده و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی منسجم تئاتر دانش آموزی را از سال آتی در تمام مدارس اجرا کنیم. علاوه بر تقویت بعد هنری، یکی از رویکردهای اجرای تئاتر در مدارس رویکرد تربیتی است.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست مدرسه محور شدن فعالیت‌های تربیتی و کاهش برنامه‌های متمرکز کشوری گفت: در سال تحصیلی جاری اردوهای دانش آموزی نیز به صورت منطقه‌ای در سطح استان‌ها برگزار می‌شوند که کمک می‌کند تا دانش آموزان با ظرفیت‌های گردشگری منطقه خود بیشتر آشنا شوند.

به گفته رمضانی طرح سرود دانش آموزی در مدارس را نیز در سال جاری توسعه می‌دهیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به امر مهارت آموزی دانش آموزان تاکید و اظهار کرد: در مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی که از زمستان سال گذشته در مراحل مختلف در استان‌ها شروع شده و تا تابستان سال جاری ادامه دارد رویکرد کارآفرینی و مهارت افزایی نیز اعمال شده و تلاش کردیم از ظرفیت هنرستان‌ها بهره مند شویم.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی در تابستان برگزار می‌شود. در سال گذشته حدود هفت میلیون نفر رشته در سطح آموزشگاهی در قالب ۷۲ رشته با یکدیگر رقابت کردند.

ایسنا

۷۰۵

کد خبر: 948511

وب گردی

وب گردی