۵۵ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در سال ۱۳۹۶، دو هزار و دویست ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاههای کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در نشست روسای ۳۰ دانشگاه متولی همکاری های علمی بین المللی با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت علوم در حوزه همکاری های علمی بین المللی گفت: در سال ۱۳۹۶، دو هزار و دویست ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاههای کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد که این میزان، نشان دهنده رشد همکاری های علمی بین المللی در کشور است.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جامعه المصطفی العالمیه ۵۵ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند که بر اساس تکالیف قانونی در برنامه ششم توسعه باید تا سال ۱۴۰۰ شمسی این تعداد دانشجویان خارجی را به ۸۰ هزار دانشجو افزایش دهیم.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با اشاره به انتشار مقالات علمی به صورت مشترک به عنوان یک شاخص مهم در رتبه بندی های بین المللی گفت: هم اکنون ۲۳ درصد مقالات علمی محققان ایران با مشارکت محققان بین المللی منتشر می شود که باید این تعداد به ۳۵ درصد افزایش یابد.

202

کد خبر: 948541

وب گردی

وب گردی