رائد فریدزاده به معاونت امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد

با حکم علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، رائد فریدزاده به عنوان معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات «امیر اسفندیاری» معاون سابق امور بین‌الملل این بنیاد که از سال ۱۳۷۶ در این حوزه فعالیت داشت، در متن حکم انتصاب دکتر رائد فریدزاده آورده است:

«نظر به تعهد، توانایی و تجارب ارزنده جنابعالی در امور فرهنگی و بین‌المللی و تعامل سازنده با اهالی سینما، طی این حکم به عنوان «معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی» منصوب می‌شوید.

با عنایت به برنامه جامع سازمان سینمایی با محوریت حمایت از گسترش ارتباطات، مبادلات و عرضه جهانی آثار سینمایی، سمعی بصری و همچنین تفویض ساماندهی امور بین‌الملل سینمای ایران به معاونت امور بین‌الملل این بنیاد، بازنگری وظایف حوزه مزبور و توجه به اهداف ذیل در جهت ارتقای همه جانبه سینمای ایران توجه ویژه‌ای را می‌طلبد:

- برنامه‌ریزی برای تجدید سازمان و ساختار معاونت امور بین‌الملل، متناسب با مأموریت‌های نوین بنیاد

- تشکیل دبیرخانه شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران

- تدوین برنامه راهبردی بین‌الملل با هم فکری و همکاری صاحب‌نظران در بخش خصوصی و مدیران این حوزه

- زمینه‌سازی و حمایت از تولیدات مشترک با اولویت بخشی به کشورهای دارای ارتباطات فرهنگی و تجاری راهبردی

- تشکیل کارگروههای تخصصی در جهت عرضه و تجاری سازی محصولات سینمایی

- توسعه روابط بین‌الملل در جشنواره‌های داخلی و خارجی

- حضور هدفمند در جشنواره‌های منطقه‌ای و جهانی به منظور یافتن بازارهای جدید و متنوع برای محصولات سینمایی

- پایش و ارزیابی عملکرد بین‌المللی سینمای ایران و ارائه گزارش به «شورای عالی بین‌الملل»

امید است با توکل به خداوند بزرگ و جدیت، بهره‌گیری از دانش و تجربه صاحب‌نظران و همراهی معاونان، مدیران و همکاران بنیاد و تعامل با سایر موسسات سینمایی، این امر به نحو مطلوب تحقق یابد و در فرایند تحول بنیاد سینمایی فارابی و تحقق اهداف آن نقشی موثر ایفا نمایید.»

«رائد فریدزاده» متولد ۱۳۵۷ شهر مشهد است. در رشته اقتصاد نظری، ادبیات آلمانی، ادبیات تطبیقی و فلسفه در دانشگاه های تهران، وین و برلین تحصیل کرده است و پس از اخذ دکتری در رشته ادبیات و فلسفه از دانشگاه فرای برلین و همکاری پژوهشی با موسسه تحقیقاتی مطالعات آسیایی آن دانشگاه، به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول است. فریدزاده از سال ۱۳۹۲ مدیریت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه و از ۱۳۹۳ ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی را بر عهده دارد. همکاری با انجمن سینمای جوان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و بنیاد سینمایی فارابی در بخش بین الملل و جشنواره‌ای از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود. فریدزاده هم اکنون عضو شورای پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای پروانه ساخت فیلم‌های بلند استان خراسان رضوی است.

503

کد خبر: 948549

وب گردی

وب گردی