بازی جدید شریک انگلیسی ایران در میدان گازی «رام» پس از خروج آمریکا از برجام

شرکت سریکا انرژی انگلیس اعلام کرد، به دنبال بررسی این مسئله است که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران چه تاثیری بر فعالیت ها در میدان گازی رام که این شرکت به صورت مشترک با شرکت ملی نفت ایران مالکیت آن را در اختیار دارد، خواهد گذاشت؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد از توافق هسته ای با ایران خارج می شود، دولت آمریکا قصد دارد تحریم های یکجانبه جدیدی را علیه ایران به اجرا بگذارد.

شرکت سریکا گفته، در حال ارزیابی تبعات اظهارات ترامپ بر میدان رام در دریای شمال است. شرکت ملی نفت ایران 50 درصد از سهام این میدان را در اختیار دارد.

سریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «ما در مسیری مقتضی به صورتی مناسب بازار را به روز خواهیم کرد.» شرکت سریکا در سال گذشته میلادی سهم شرکت بی پی را از میدان رام خریداری کرد.

در همین حال، سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته، این کشور از تقویت تجارت با ایران حمایت می کند، اما شرکت های تجاری ممکن است بخواهند تبعات تصمیم آمریکا در مورد برجام بر فعالیت هایشان را مورد توجه قرار دهند و از مشاوره های حقوقی استفاده کنند.

وی افزود: «دولت انگلیس همچنان عضو برجام است و از این رو لندن به حمایت کامل از گسترش روابط تجاری با ایران ادامه می دهد و شرکت های انگلیسی را به بهره گرفتن از فرصت های تجاری ای که از این توافق حاصل شده تشویق می کند... اما با توجه به وضع مجدد تحریم های آمریکا، شرکت های انگلیسی ممکن است بخواهند تاثیرات (این اقدام آمریکا) بر فعالیت های تجاری شان در ایران را مد نظر قرار دهند و در این شرایط ضروری است که به دنبال مشاوره های حقوقی مناسب بگردند.»

کد خبر: 948561

وب گردی

وب گردی