تدوین برنامه استراتژیک جهت یکپارچگی و هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: برنامه استراتژیک کاملی برای طولانی مدت برای دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی نوشته شده است که دانشگاه به صورت یکپارچه در می آید.

دکتر سید علی ابطحی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص تجمیع واحد های علوم پزشکی اظهار داشت: اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در باز مهندسی این دانشگاه، به این نتیجه رسیدند که 8 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی، که به صورت جزیره ای عمل می کردند و تمام نیاز هایشان را خودشان بر طرف می کردند یکپارچه شده و از امکانات یکدیگر استفاده و حتی برنامه های مشترک آموزشی نیز با یکدیگر داشته باشند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی افزود: برنامه استراتژیک کاملی در طولانی مدت برای دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی نوشته می شود که دانشگاه رشد کند و دانشکده های مختلف همانند علوم آزمایشگاهی، علوم پایه و علوم بالینی که با تشکیلات جداگانه وجود دارند باید به صورت یکپارچه کار کرده و از امکانات یکدیگر استفاده کنند.

ابطحی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی پایه، از نظر نیروی انسانی و امکانات، این توانمندی را دارد که نیاز رشته های دیگر را فراهم کند همچنین برخی از اساتید در رشته های علوم دارویی می توانند در بعضی رشته های مشابه علوم پایه مثل فیزیک و شیمی به ما کمک کنند و می توان نیروهای علمی دانشکده ها را دربرنامه های دانشگاه استفاده کرد تا هم افزایی نیز ایجاد شود.

او تصریح کرد: برنامه ارتقاء آموزش و پژوهش را یکپارچه کردیم البته 14 مرکز تحقیقات بسیار خوب داریم که در حال حاضر با توجه به برنامه ای که در معاونت پژوهشی دانشگاه تنظیم شده است این پژوهش ها به صورت یکپارچه رشد می کنند که توسعه شرکت های دانش بنیان را به دنبال دارد، امیدواریم که تحقیقات ما تبدیل به ایده، ایده های ما تبدیل به تولید و تولید ما تبدیل به سرمایه شود.

ابطحی در خصوص تحقق این تجمیع گفت: در واحد علوم پزشکی با توجه به تشکیلات و ردیف های حقوقی که مصوب شد نیروی انسانی همچنین هیأت علمی دانشگاه را یکپارچه کردیم و امسال به صورت یکپارچه عمل می کنیم، همچنین آموزش و پژوهش نیز یکپارچه است و یک معاون اداری مالی برای کل دانشگاه وجود دارد البته بر اساس ملزومات هر دانشکده، دانشگاه به یک تشکیلات مناسب جهت پیشبرد اهداف و اجرای برنامه ها نیاز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: حقوق ها یکپارچه شده و تمام حقوق ماه اردیبهشت پرسنل و اعضای هیأت علمی به صورت یکپارچه از طریق دانشگاه پرداخت می شود البته دانشگاه دارای یک حساب، یک خزانه دار و یک معاون اداری مالی است که باعث شد دانشگاه از جزیره ای بودن خارج و به صورت یکپارچه درآید، این به جهت باز مهندسی موضوع مفصلی است که، هیأت امنا و هیأت علمی پیاده کرده و به سرعت اجرا شد.


ابطحی در خصوص تجمیع و تغییر مکان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ساختارهای فیزیکی دانشگاه محیط مناسبی برای آموزش نبود و فقط به مکان های موقت آموزشی تبدیل شده بودند که درحال برنامه ریزی برای ایجاد شهر دانشگاه های علوم پزشکی واقع در پونک و کنار دانشگاه علوم تحقیقات هستیم که دو برج برای این امر در نظر گرفته شد و سازه ی آن هنوز به اتمام نرسیده است البته یکی از بلوک ها که در حدود 3 هزار صندلی دارد به ما تحویل داده شده و در حال انتقال دانشجو ها به مکان مورد نظر هستیم .
رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ادامه داد: دانشجو های پرستاری و بهداشت به مکان جدید دانشگاه، منتقل شده اند ودر طول ماه آینده این روند تکمیل می شود همچنین در حال امضای تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم تحقیقات جهت نوع پرداخت این هزینه ها هستیم.

او در خصوص اتمام بیمارستان فرهیختگان تا اواخر شهریور ماه گفت: برای سرمایه گذاری و هزینه های سنگین، وضعیت مالی دانشگاه اجازه این امر را به ما نمی دهد اما با توجه به تدبیری که دکتر ولایتی و دکتر رهبر انجام دادند اعتبار مورد نیاز جهت 4 بخش اصلی که 120 تخته است فراهم شد و با ملاقاتی که با دکتر پور عباس داشتیم متعهد شدند که در ماه آینده این پول را بپردازند تا بتوانیم بهره برداری کنیم.

در پایان رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در خصوص تاثیرراه اندازی تلویزیون اینترنتی در رسانه های دانشگاه آزاد به خصوص در بخش پزشکی افزود: دانشجوهای دانشگاه آزاد، دانشجوهایی خودجوش و بسیار مستعد به رشد هستند همچنین درصد قبولی دانشجو های ما در دوره های تکمیلی بسیار خوب بوده است و اگر این امکاناتی را که برای توسعه علم و آموزش است برای جذب و حمایت از دانشجو های نخبه و برتر استفاده و منعکس شود پاسخ مثبت و مساعد تری نسبت به سایر دستگاه های دیگر دریافت خواهیم کرد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 948566

وب گردی

وب گردی