مسئولان در معرض امتحان مردم هستند/ عملکرد آنها در خصوص برجام در تاریخ ماندگار خواهد شد

امام جمعه مشهد گفت: طبق سخنان رهبری مسئولان کشور در معرض امتحان مردم هستند و عملکرد آنها در خصوص برجام در تاریخ ماندگار خواهد شد همانگونه که موضوع مشروطه بعد از ۱۰۰ سال زیر سوال رفته و برای آن فیلم و سریال ساخته می شود.

به گزارش ایسکانیوز آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: حوادثی که در این ایام داشتیم، هم حوادث عبرت آموز برای مردم و مسؤلان بود و هم حوادثی بود که مسئله نفوذ بصیرت مقام معظم رهبری را برای ما ثابت کرد.

وی افزود: دیدیدم همانگونه که رهبر معظم انقلاب از ابتدا موضوع برجام اعلام فرمودند آمریکا عهدشکن است، با عملی که رئیس جمهور آمریکا انجام داد، به تجربه مردم ما نسبت به آراء نافذ رهبری افزوده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: متاسفانه در موضوع برجام سانتریفیوژها را به صورت آهن پاره انبار کردند، استخر آب سنگین را پر از سیمان کردند و در نهایت با یک عهدشکنی دیگر مواجه شدند و حالا هم نه به این تجربه و نه به رهنمود حکیمانه رهبری توجه دارند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: تصویب لایحه های اف ای تی اف که از دولت به مجلس داده شده در حقیقت وصل کردن تراکنش بانکی ما به تراکنش بانکی جهانی و به معنای خود تحریمی است.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر یعنی ورود ایران به کنوانسیون منع تأمین مالی تروریسم است. تروریسمی که آنان تعیین می‌کنند، یعنی حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشدالشعبی عراق و تمام آزادگان جهان و پس از آن دیگر نباید هیچ‌حمایت مالی و پشتیبانی از مقاومت در منطقه داشته باشیم. نمایندگان مجلس چشمشان را باز کنند که چه چیزی را می‌خواهند تصویب کنند. اگر خودمان به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم بپیوندیم، یعنی تمام حمایت و پشتیبانی ما از جریان مقاومت در منطقه قطع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: در یک قرارداد چند جانبه وقتی یک نفر خارج شد از نظر حقوقی سقوط کرده است و اگر بخواهیم برجام را ادامه دهیم دیگر برجام نبوده و بستن قرارداد با چند کشور دیگر است.

وی افزود: طبق سخنان رهبری ما به اروپا اطمینان نداریم و باید تضمین بگیریم و یقین داریم که آنها تضمین نمی دهند. مانند برجام نشود که بعد بگویید نشد ما تضمین بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برجام جز ضرر چیزی برای کشور نداشته وحالا چرا می خواهید این معاهده را ادامه بدهید؟ آیه قرآن می فرماید نباید در مقابل دشمن سست شده و مجبور به قرارداد شوید زیرا خداوند با شما است. ما معتقدییم قرآن مربوط به همه زمان ها بوده و امروز نیز برای ما حجت است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد:۴۰ سال از انقلاب گذشته و آمریکا تا کنون در همه نقشه های خود برای ملت ایران شکست خورده و پیروزی بدست نیاورده است.اگر می خواهید مشکل مالی کشور را حل کنید راه های دیگری از جمله حذف دلار و یورو در پیمان های تجاری دو جانبه است.

وی گفت: طبق سخنان رهبری مسئولان کشور در معرض امتحان مردم هستند و عملکرد آنها در خصوص برجام در تاریخ ماندگار خواهد شد همانگونه که موضوع مشروطه بعد از ۱۰۰ سال زیر سوال رفته و برای آن فیلم و سریال ساخته می شود.

علم الهدی گفت: مردم به مسئولان اعتماد کرده اند و باید مصالح شخصی را زیر پا گذاشته و از قدرت های پوشالی نترسند.

کد خبر: 948594

وب گردی

وب گردی