300 واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان فعالیت دارند

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از فعالیت 300 واحد فناور در مرکز رشد این واحد دانشگاهی و اشتغال زایی برای 250 نفر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، علی انصاری مدیر مرکز رشد واحدهای کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که به عنوان نهاد تولید و توزیع کننده دانش دارند، نقش اساسی در نوآوری صنعتی، توسعه فناوری، اشتغال زایی و رفاه‌ ایفا می‌کنند.

وی درباره مزایای تعامل و ارتباط مؤثر دانشگاه با صنعت گفت: تعامل و کنش متقابل دانشگاه با بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های بیرونی، چنانچه سازمان یافته و با سازوکارهای اثربخش همراه باشد، اشتغال زایی و بهره‌وری بیشتر از منابع انسانی و غیرانسانی و رفاه را به دنبال خواهد داشت.

مدیر مرکز رشد واحدهای کارآفرینی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: این واحد دانشگاهی با شعار تربیت دانشجوی استخدام کننده به جای استخدام شونده و در راستای ایجاد دانشگاه کارآفرین، در سال 1384 به عنوان نخستین واحد دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه اندازی مرکز رشد فناوری کرد تا در تبدیل ایده های نو و فناورانه دانشجویان، فارغ التحصیلان و استادان و همچنین ایجاد شرکتهای فناور، دانش بنیان و توسعه اشتغال زایی کشور، گام موثری برداشته باشد.

انصاری تصریح کرد: در سال 1388 دومین مرکز رشد واحد اصفهان(خوراسگان) تحت عنوان مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی مجوز فعالیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفت. در این سالها مجموعاً حدود 300 هسته و واحد فناور در مراکز رشد واحد اصفهان پذیرش و مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مراکز رشد واحد اصفهان (خوراسگان) مستقر بوده و از این تعداد 30 مرکز تبدیل به شرکت های فناور و دانش بنیان شده اند که برای بیش از 250 نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر مرکز رشد واحدهای کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) افزود: بیش از 110 اختراع داخلی از محصولات تولیدشده توسط هسته ها و شرکت های فناور و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در اداره کل مالکیت های فکری کشور به ثبت رسیده است.

204

کد خبر: 948662

وب گردی

وب گردی