از لندن تا پایتخت/ ازنیروهاى مستعد و خوش فکر جوان ایرانى استفاده کنید

همه چیز از سال 1863 در لندن با غول های عظیمی که در عمق زمین برای خدمات طراحی شده بودند، آغاز شد. رگ هاى اتصال شرق به غرب تا شمال و جنوب پایتخت در آخرین روزهاى سال ٧٧ معناى جدیدى به سرعت، اطمینان و گاهاً تنوع مسیر شهرى در تهران داد، با آنکه در ابتدا این مسیر براى بسیارى از افراد ناآشنا بود ، امروزه کمتر کسى است که از مترو و خدمات قطارهاى شهرى استفاده نکرده باشد و یا چیزى از آن نشنیده باشد.

به گزارش ایسکانیوز رکورد سفرهاى شهرى تهران تاکنون از مرز 8 میلیارد گذشته و لحظه به لحظه افزایش مى یابد ؛ اما خطوط اتصال متروها هنوز پس از سال ها نتوانسته پایتخت را به طور کلی پوشش دهد. این در حالیست که تنها با اختلاف تقریبا چهار سال متروى شانگهاى چین بیشترین وسعت پوشش خطوط در حدود ٤٢٤ کیلومتر را داشته است؟

در این عرصه متروهاى سئول و پکن با پرچمدارى و تکیه بر سرعت و گستردگى پویا همچنان گوى سبقت را از چشم بادامى ها ربوده اند و این برترى مگر در تراکم فوق العاده با آمار ٤٢١ ایستگاه در نیویورک که با مهندسى شهرى خاص فرا از مساحت شهرى رفته است و هر نقطه اى را در کمترین زمان به منطقه اى دور و نزدیک متصل کرده است ، در این بین اما توجه به متروى بین شهرى تهران-کرج با دارا بودن ٧٨ ایستگاه به طول ١٣٦ کیلومتر بصورت مسیر زیر و روى زمین در خاورمیانه از پیشتازى این عرصه در گسترش خطوط می توان یاد کرد.



از سرعت و تنوع ایستگاهى برلین و مادرید یا مکزیکوسیتی و پاریس که بگذریم، زیبایى خیره کننده برخى ایستگاه ها چون ایستگاه مایاکفرکایا (Mayakovskaya) در مسکو یا ایستگاه آووتو (Avtovo) در سن پترزبورگ به عاملى براى جذب توریست در این شهرها مبدل شده است. این توجه به عنصر دیده شدن در متروها در ایستگاه تئاتر شهر با برگزارى نمایشگاه هاى دائمى و ترتیب اثرات هنرى-فرهنگى در ایران نیز تا حدى نمود پیدا کرده است.

زیبایى خیره کننده برخى ایستگاه ها چون ایستگاه مایاکفرکایا (Mayakovskaya) در مسکو یا ایستگاه آووتو (Avtovo) در سن پترزبورگ به عاملى براى جذب توریست در این شهرها مبدل شده است



شما مى توانید براى درک مسافرت هاى آینده بدون راننده و در هر ساعتى از شبانه روز از مترو کوپنهاگ دیدن کنید. تنوع محیطى مترو ها این روزها مقوله بسیار مهم و تاثیر گزارى براى درک هنر و خلاقیت عوامل سازنده یا شخصیت پردازى از هر منطقه اى است. متروهایى چون ایستگاه سولنا (Solna) در استکهلم که به صورت غار مانند تعبیه شده است فضا را براى ایجاد هنر و اشتغال با فاکتورهایى چون توجه به طبیعت عرضه کرده است.



اغلب کشورها با همین دیدگاه با رنگ و بویى از رنگ تا تجمل، فرهنگ و سنت را در قالب مدرنیته در عرصه شهرى بازتاب مى دهند که همواره علاوه بر جلوه هاى بصرى با مخاطب بالا به تعامل دید بپردازند.

الگوبردارى از این هنر و مهیا بودن زمینه به همراه نیروى مستعد و خوش فکر جوان ایرانى - در سال حمایت از کالاى ایرانى- قطعا براى نگاه هاى مسافران هرروز مترو، خالى از لطف نیست.

خبرنگار : حسین طالبی

700



706

کد خبر: 948667

وب گردی

وب گردی