کلانتری: ناراحتی مظاهری، مساله درون‌خانوادگی بود/ تا این لحظه هیچ سهمیه‌ای تصویب نشده است

دبیر فدراسیون بوکس گفت: تا این لحظه هیچ سهمیه ای تصویب نشده است ولی می دانیم به راحتی تا 6 سهمیه را می توانیم داشته باشیم و در نهایت کادر فنی تیم ملی باید نظر بدهد.

علیرضا کلانتری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد این که تعداد سهمیه های بوکس ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از 6 به 3 کاهش یافته، اظهار داشت: روی سهمیه ها، بحث زیاد است. روز اولی که کمیته ملی المپیک جلسه گذاشت، به دلیل حذف 3 وزن آخر و کم شدن شانس کسب مدال، پیشنهاد داد تنها 3 سهمیه در جاکارتا به بوکس تعلق بگیرد. با پیگیری های ما این موضوع منوط به این شد که نتایج را در چند تورنمنت جمع بندی کنیم و خودمان بگوییم نظرمان روی چند سهمیه است.

وی افزود: تا این لحظه هیچ سهمیه ای تصویب نشده است ولی می دانیم به راحتی تا 6 سهمیه را می توانیم داشته باشیم و در نهایت کادر فنی تیم ملی باید نظر بدهد. کمیته ملی المپیک این محبت را به مجموعه بوکس داشته و توضیحات ما را پذیرفته است. قرار است تصمیم نهایی در فدراسیون و البته با هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان اتخاذ شود.

دبیر فدراسیون بوکس درباره ناراحتی کادرفنی تیم ملی از مسابقات انتخابی تیم ملی تصریح کرد: مورد خاصی نبود و روز بعدش علی مظاهری (مربی تیم ملی بوکس) به فدراسیون آمد، صحبت کردیم و عذرخواهی کرد. ضمن اینکه خودش مدعی بود متن مصاحبه تند و تیز شده و چنین صحبت هایی را مطرح نکرده اما نخواستیم موضوع دوباره باز شود. مظاهری از مجموعه دیگری، گله داشت و نباید راجع به فدراسیون، این بحث را مطرح می کرد.

کلانتری خاطرنشان کرد: یک مسئله درون خانوادگی بود که حل شد. علی مظاهری از افتخارات بوکس ایران است و ما دوستش داریم. او آینده بسیار خوبی در حوزه فنی برای تیم ملی و بوکس ایران دارد و قطعا کمک می کنیم که مسیر را به خوبی طی کند.

وی افزود: ما مسابقات مناطق را برگزار می کنیم. کشور را به 6 منطقه تقسیم کردیم تا بتوانیم از همه ظرفیت های موجود در استان ها استفاده کنیم و به همه استعدادها فرصت بدهیم که دیده شوند. وقتی مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود، سهمیه بندی صورت می گیرد، یعنی به استان ها از 3 تا 8 سهمیه تعلق می گیرد. قبلا استان ها در برخی از اوزان دچار مشکل بودند چرا که در برخی بخش ها کار نمی کردند و در نتیجه ضعیف می شدیم.

دبیر فدراسیون بوکس در پایان تأکید کرد: الان هر استان در منطقه خودش می تواند با یک تیم کامل 10 نفره در 10 وزن شرکت کند که برای ما جنبه استعدادیابی دارد. مسابقات قهرمانی 6 منطقه با همدیگر برگزار می شود و تیم هایی که در مناطق خود قهرمان شدند، در مسابقات کشوری شرکت می کنند که این موضوع نیز می تواند جنبه انتخابی تیم ملی نیز داشته باشد. این اتفاق در هر 4 رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان رخ می دهد. در 6 ماه دوم سال نیز مسابقات قهرمانی کشور به سبک جدید برگزار می شود.

604

کد خبر: 948698

وب گردی

وب گردی