اهدای یک هزار و صد  عنوان کتاب از سوی خانه کتاب به باغ موزه دفاع مقدس

مدیرعامل موسسه خانه کتاب گفت: در نخستین گام همکاری، تمامی کتاب‌‌های حوزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بالغ بر یک هزار و صد عنوان، به باغ موزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: خانه کتاب یکی از مجموعه‌‌های بسیار موفق و پیشگام در حوزه‌ مدیریت نشر کتاب است و تفاهم‌نامه‌‌ای که به امضا رسید.

وی افزود: علاوه بر موضوعات مرتبط با کتاب فعالیت‌‌های متعدد دیگری مثل نقد کتاب، تجلیل از بزرگان حوزه‌ی نشر، تجلیل از بزرگان کتاب سال جمهوری اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه‌ نشر کتاب در حوزه‌ دفاع مقدس و همین طور حوزه‌ی انقلاب اسلامی را شامل می‌‌شود که مجموعه‌ای است از فعالیت‌‌های متعددی که به ارتقا فرهنگ کتابخوانی به ویژه در حوزه‌ی دفاع مقدس، حوزه‌ی انقلاب اسلامی، حوزه ی مقاومت و همین طور تجلیل و تکریم اهالی کتاب و اندیشمندان، نخبگان و پیشگامان حوزه‌ی ادبیات مقاومت، ادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس کمک می‌‌کند.

خانه کتاب از مجموعه‌‌های بسیار موفق در حوزه مدیریت نشر کتاب است

علی اصغر جعفری یادآور شد: ما بزرگترین کتابخانه‌ی تخصصی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در مجموعه‌ی موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داریم و امیدواریم ارتقاء پیدا بکند و تمامی مجموعه‌های تخصصی و موزه‌‌های کشور از این مجموعه استفاده بکنند.

جعفری ادامه داد: بحث حمایت از پایان‌نامه‌‌های کارشناسی ارشد و رساله‌‌های دکترا را در دو حوزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را داریم دنبال می‌‌کنیم، انشالله در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ما بنا داریم زمینه‌ی تجلیل از مولفان، ناشران و همین طور کسانی که حوزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی متعلق به آنهاست مراسم تجلیل برایشان داشته باشیم.

1100 عنوان کتاب جدید به باغ موزه دفاع مقدس اهدا می‌‌شود

مدیرعامل خانه کتاب نیز گفت: ما قبل از سال جدید نشست‌‌های خوبی با باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتیم و در سال جدید نیز این نشست‌‌ها ادامه یافت.

نیکنام حسین‌پور افزود: با توجه به اینکه در آستانه ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم در حقیقت ما از فرصت استفاده کردیم تا یک هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی در کشور ایجاد شود. با توجه به اینکه باغ موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کتابخانه‌ی خوبی در حوزه‌ی انقلاب اسلامی داشت به یک سری نشست‌‌های کارشناسی بین کارشناسان دو مجموعه منجر شد که در نهایت یک تفاهم‌نامه بین دو مجموعه آماده شد.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی نقد و بررسی کتاب‌‌های حوزه‌ی انقلاب اسلامی و مقاومت، برگزاری جشن‌‌هایی برای نویسندگان، حضور نویسندگان در باغ موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بویژه نویسندگان حوزه‌ کودک و نوجوان و بازدید آنها از همه‌ بخش‌‌های باغ موزه که بتوانند بعد از بازدید در طی سال به تولید اثر منتهی بشود تدارک دیده شده است.

مدیرعامل خانه کتاب گفت: با توجه به اینکه ما در بخش کودک در ایران در حوزه‌ی تالیف و تصویرگری ضعف‌‌هایی داریم قرار شد با دوستان نشست‌‌های خوبی برگزار بکنیم و برای 40 سالگی انقلاب قرار شد هم در خانه کتاب و هم در باغ موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هم برنامه‌‌هایی تدارک ببینیم.

حسین‌پور افزود: با توجه به اینکه کتابخانه‌ی تخصصی در باغ موزه قرار داشت در قدم اول ما تمامی کتاب‌‌هایی که در حوزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال 96 چاپ شده بود و به تعداد یک هزار و صد می‌‌رسید و به همه‌ی حوزه‌‌های ادبیات و رمان مرتبط می‌‌شد فردا شنبه به باغ موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا می‌‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار بر این است که این برنامه‌‌ها تداوم داشته باشد و به اینجا ختم نشود.

حسین‌پور گفت: براساس تفاهم‌نامه‌‌ای که امضا کردیم قرار بر این است که از این پس کتاب‌‌های حوزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به صورت مستقیم به باغ موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا کنم.

مدیرعامل خانه کتاب اظهار کرد: چون از هر عنوان کتاب یک عنوان به خانه کتاب می‌‌آید این کتاب را بعد از اینکه پردازش اطلاعات آن صورت گرفت برای باغ موزه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارسال می‌‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ی جامعی که دوستانمان در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس تدارک دیده‌اند، برنامه‌‌ای جامع برای راه‌اندازی چنین موزه‌‌هایی در تمامی استان‌‌ها دارند و به طور قطع از نظرات دوستان هم استفاده می‌‌کنیم تا برای سال آینده بتوانیم یک برنامه‌ریزی هم برای استان‌‌ها داشته باشیم.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 948702

وب گردی

وب گردی