آغاز حل مشکل آبرسانی، برق رسانیو گاز رسانی در استان

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حل مشکل آبرسانی، برق رسانی، گاز رسانی، احداث جاده و اتوبان و ... در استان آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، اقبال عباسی در حسینیه شهر صمصامی در جمع مردم این شهر و برخی از مسئولان استان، اظهار کرد: گازرسانی به برخی مناطق آسان و به برخی مناطق دشوار است و اکنون متولیان امر در حال انجام این خدمت در مناطق کوهستانی و سخت هستند.


وی با اشاره به اینکه گازرسانی به برخی مناطق استان هزینه‌های بالایی دارد، افزود: حمایت کنندگان و علاقمندان واقعی نظام مردم هستند که هر زمان نیاز بوده در صحنه حاضر شدند. حل مشکل آبرسانی، برق رسانی، گاز رسانی، احداث جاده و اتوبان و ... در این مناطق آغاز شده است و یکی پس از دیگری انجام می‌شود.


وی با اشاره به طرح‌های گردشگری، کشاورزی و برق رسانی و آبرسانی و گاز رسانی در شهرستان کوهرنگ، تصریح کرد: حل مشکل اسناد ملکی در آن مناطق نیز پیگیری خواهد شد.


عباسی گفت: استان و به ویژه منطقه بازفت یکی از استراتژیک‌ترین قسمت‌ها است و می‌طلبد در حوزه گردشگری با ایجاد زیر ساخت زمینه حضور گردشگران بیشتری را فراهم کرد. حضور گردشگر در استان نیازمند تامین ریزساخت و امکانات همانند جاده، امکانات اینترنتی، ارتباط خطوط هوایی است و باید در فراهم کردن این مهم تمام تلاش صورت گیرد. مردم منطقه نیز می‌توانند با وجود پتانسیل توریستی در بخش بازفت، از خانه‌های باستانی برای استقرار گردشگران استفاده کنند و زمینه بوم گردی را فراهم کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری از طبیعت و همچنین پتانسیل این منطقه، افزود: لازم است صنایع تبدیلی بلوط در استان تاسیس شود و در این زمینه باید فعالیت بسیاری انجام داد.

عباسی افزود: در بودجه سال جاری سهم شهرستان کوهرنگ پررنگ‌تر خواهد بود.


وی افزود: بازفت به عنوان یک منطقه استراتژیک در میان استان‌های اصفهان و خوزستان و شهرکرد واقع شده است که هر ساله تعداد قابل ملاحظه‌ای توریست از این استان‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.


استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید امکانات، جاده، فرهنگسازی‌های لازم در راستای بسترهای توریستی فراهم شود تا از آن اشتغال و درآمدزایی صورت گیرد.


وی با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری از طبیعت و همچنین پتانسیل این منطقه، افزود: لازم است صنایع تبدیلی بلوط در استان تاسیس شود و در این زمینه باید فعالیت بسیاری انجام داد.


عباسی بیان کرد: وقوع سیل موجب خساراتی اعم از احشام، جاده و زیر ساخت ها برای عشایر شده که باید از اعتبارات حوادث برای جبران آن استفاده کرد.


استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: احداث کتابخانه برای بازفت پیگیری خواهد شد.


در ادامه این سفر مرکز جامع خدمات سلامت در روستای مورز بخش بازفت با حضور استاندار و نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. اعتبار تمام شده برای این پروژه 850 میلیون تومان است و شامل خدمات پرستاری، مامایی، داردخانه و پزشک به صورت بیتوته و خدمات دندان پزشکی و آزمایشگاه است. تاکنون 500 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز هزینه شده است.


مرکز جامع خدمات سلامت در روستای مورز بخش بازفت با حضور استاندار و نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد اعتبار تمام شده برای این پروژه 850 میلیون تومان است و شامل خدمات پرستاری، مامایی، داردخانه و پزشک به صورت بیتوته و خدمات دندان پزشکی و آزمایشگاه است. تاکنون 500 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز هزینه شده است.

نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس نیز گفت: منطقه بازفت مکان مناسبی برای گردشگری، هتلینگ و بوم گردی است و لازم است مطالعه دقیقی روی شهرستان کوهرنگ به ویژه بخش بازفت و دوآب صمصامی انجام شود.

به گزارش ایسنا، علی کاظمی در جریان سفر به شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: بازفت از جمله مناطقی به شمار می‌رود که سالیانه تعداد توریست‌های قابل توجهی به این شهر سفر می‌کنند. این دیار و تاریخ کهن آن همواره در کنار ملت ایران بوده که لازم است از این ارزش‌ها حمایت کرد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه برای تونل گردنه چری، تونل هونی و تونل دشتک – فارسان اعتبار لازم در نظرگرفته شده است، گفت: برای جاده شهرکرد- بازفت در گذشته دو ردیف ملی و اکنون سه ردیف ملی در نظرگرفته شده است. برای تونل فارسان – دشتک 8.5 میلیارد تومان اعتبار و نیز برای شهرکرد - بازفت 20 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی، باند دوم جاده شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان و باند دوم جاده شهرکرد – مشایخ - ایذه را شاهراه توسعه استان دانست و ادامه داد: زیرسازی و آسفالت ٦5 تا ٧٠ درصد از جاده‌های بازفت و جشن پایان گازرسانی در شهر بازفت تا پایان امسال را از پروژه‌های شاخص در سال جاری است.


در ادامه این سفر در شهر بازفت آیین کلنگ‌زنی شبکه گاز دورن شهری و روستایی بازفت و 15 روستا اطراف آن با اعتبار هشت میلیارد و 900 میلیون تومان صورت گرفت. همچنین مجتمع آبرسانی مالک آباد کوهرنگ بهرداری شد که با افتتاح این پروژه به 13 روستا آبرسانی صورت گرفت.


نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و استاندار استان در سفر به شهرستان کوهرنگ با بررسی مشکلات مردم این مناطق، از بخش‌های مختلفی همانند محل احداث تونل و محل اصلاح نژاد گوسفندان بازدید کردند.

901/900

کد خبر: 948719

وب گردی

وب گردی