قهرمانی دختران جوان کاراته ایران با کسب ۲ طلا، یک نقره و یک برنز

کاراته‌کاهای جوان دختر با کسب ۲ طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستادند.

به گزارش ایسکانیو ز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، پیکارهای رده سنی جوانان دختر در هفدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در اوکیناوای ژاپن در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان با کسب 2 مدال طلا توسط نگین آلتونی و فاطمه خنکدار، یک نقره مبینا حیدری و یک برنز حدیثه جمال بر سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

در وزن 53- کیلوگرم، فاطمه خنکدار دراولین مبارزه خود مقابل گوینت گویان از ویتنام به تساوی یک بر یک رسید که با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد. خنکدار در دومین دیدار 9 بر صفرآبینارا راجنراین از هند را مغلوب کرد. سپس 5 بر صفر دیلدورا آلیکولاوا نماینده ازبکستان را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. او در فینال سوچاواله کولاوانیچ از تایلند را 5 بر صفر برد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 59- کیلوگرم، مبینا حیدری در گام نخست 5 بر صفر ون لین از ویتنام را مغلوب کرد. سپس 6 بر یک کاویتا کاویتا از هند را برد. در ادامه با نتیجه 12 بر 2 کوکورو ساکاجی از ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت.حیدری در فینال به مصاف نرانوچ تانگلینگ از تایلند رفت و 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این وزن رسید.

در وزن 59+ کیلوگرم، نگین آلتونی 4 بر 2 روشتی سونیل از هند را برد. در ادامه 3 بر یک سارا الامری از امارت را برد و سپس 3 بر 2 مقابل هرا ایرناندا از اندونزی به پیروزی رسید.
آلتونی در فینال ساکورا ساواشیما از ژاپن 3 بر یک برد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در کاتای انفرادی جوانان، حدیثه جمال ابتدا با نتیجه 3 بر 2 ون چو از چین تایپه را شکست داد. در دومین مبارزه 3 بر 2 مقابل پونگ نئون از ویتنام شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در مبارزه رده بندی به مصاف مان سوملو از هنگ کنگ رفت و با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 48- کیلوگرم، لیلا برجعلی در اولین مبارزه 7 بر 2 مقابل رینکا تاهاتا از ژاپن شکست خورد و در جدول شانس مجدد در مبارزه اول 6 بر صفر فی وانگ از چین را برد و در رده بندی 4 بر صفر مقابل آیکا اوکازاکی از تایلند شکست خورد و به مدال نرسید.

602

کد خبر: 948758

وب گردی

وب گردی