عملکرد دور از انتظار پسران ایران با کسب عنوان هفتمی

با ۲ نقره و ۲ برنز و کسب عنوان هفتمی پرونده کاراته کاهای جوان پسر در هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا بسته شد.

به گزارش ایسکانیوز ، در پایان پیکارهای رده سنی جوانان هفدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در اوکیناوای ژاپن تیم ملی کشورمان در بخش پسران به 2 نقره توسط نوید محمدی و ابوالفضل میرزایی و 2 برنز توسط علیرضا فرجی و علیرضا حیدری دست یافت تا با نتیجه‌ای دور از انتظار در جایگاه هفتم آسیا (در مجموع کمیته و کاتا) قرار گیرد. ژاپن با 2 طلا اول شد، قزاقستان با 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز دوم شد، عربستان با 1 طلا، 1نقره و 2 برنز سوم شد. اندونزی نیز با کسب یک طلا و 2 برنز در جایگاه چهارم، مالزی با یک طلا و یک برنز در رده پنجم و اردن با یک طلا در رده ششم قرار گرفتند.

در وزن 68- کیلوگرم، ابوالفضل میرزایی در اولین دیدار پس از تساوی صفر بر صفر مقابل چانی هورن از کامبوج با رای داور برنده تاتامی شد. در دومین دیدار 4 بر 3 یودا دی از اندونزی را شکست داد. سپس ابوالفضل میرزایی 9 بر صفر اویو نورلانبک از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی موفق شد 5 بر صفر تک لیونگ از ماکائو را مغلوب کند و فینالیست شود. او در فینال مقابل منصور باتیرگالی از قزاقستان نتیجه را واگذار کرد. در این دیدار حریف قزاقستانی با استفاده از قانون سنشو پس از کسب نتیجه 5 بر 5 برنده میدان شد.

در وزن 76+ کیلوگرم، نوید محمدی ابتدا 3 بر 2 علی اسماعیل از اردن را برد. سپس با نتیجه 8 بر صفر پاندیتا جی ال از سریلانکا را مغلوب کرد و در ادامه 6 بر صفر شاخژوجان بویموخامدوف از ازبکستان را شکست داد.محمدی در مبارزه فینال مقابل عمر الازمی از عربستان 5 بر یک مغلوب شد و مدال نقره را بر گردن آویخت.

در وزن 55-کیلوگرم، علیرضا حیدری در مبارزه نخست پس از تساوی 2 بر 2 مقابل للی شی از چین در هانتی برنده میدان شد. در ادامه 2 بر صفر از ارسیال محمد از اندونزی شکست خورد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد.حیدری در این گروه ابتدا 3 بر 2دراو پاندی از هند را برد و در دیدار رده بندی پس از تساوی 3 بر 3 مقابل بیرجای شریتشای از نپال با رای داور برنده تاتامی شد و صاحب مدال برنز این وزن گردید.

در وزن 61- کیلوگرم، علیرضا فرجی 2 بر صفر محمد الاسیری از عربستان را با شکست بدرقه کرد. در ادامه 4 بر یک مقابل عبدالله حمد از اردن باخت تا به گروه شانس مجدد راه یابد.فرجی در این گروه ابتدا 8 بر صفر یائو چو از چین تایپه را شکست داد و در ادامه 3 بر 2حلیم آرلندی از اندونزی را برد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن 76- کیلوگرم، حسین کابلی ابتدا موفق شد 7 بر 5 پرابو بارات از مالزی را شکست دهد. سپس 4 بر یک مغلوب عاریف فادیلا از اندونزی شد و با شکست کاراته کا اندونزیایی در مرحله بعد، کابلی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم پسران جوان ایران در حالی در کمیته به عنوان ششمی و در مجموع به عنوان هفتمی آسیا دست یافت که در دوره گذشته در قزاقستان مقام قهرمانی را کسب کرده بود.

602

کد خبر: 948760

وب گردی

وب گردی