بارش باران  تا دوشنبه ادامه دارد

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، تا روز دوشنبه 24 اردیبهشت در مناطقی از کشور بارش خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه، با بیان این‌که از شنبه تا دوشنبه 24 اردیبهشت سامانه بارشی هم‌چنان در کشور فعال خواهد بود،گفت: شنبه در غالب مناطق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، شمال و شرق زنجان، اردبیل، شمال و شرق زنجان، شمال قزوین، ارتفاعات سمنان، شمال خراسان شمالی، جنوب و جنوب شرق اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق مرکزی یزد خواهد بود.

وی گفت: امروز عمده فعالیت سامانه بارشی را در نیمه شمالی و به طور ضعیف‌تر در بخش‌هایی از جنوب‌شرق کشور داریم و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، ارتفاعات مرکزی اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی روز دوشنبه 24، تمرکز و عمده فعالیت سامانه در نیمه شمالی کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کرد.

به گفته این مسئول به سبب وزش باد شدید و تشکیل گرد و خاک غلیظ در شمال عریستان و جنوب عراق و انتقال آن به کشور، شنبه 1397/2/22 در مناطقی از جنوب غرب، غرب و جنوب کشور و روز یکشنبه در هرمزگان به سبب وزش باد شدید در جنوب شرق کشور، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک؛ شنبه مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس و امروز دریای خزر را مواج اعلام کرد.

705

کد خبر: 948848

وب گردی

وب گردی