بیمه‌شدگان بدون دفترچه کاغذی خدمات  دریافت می کنند

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت ما آمادگی داریم ظرف سه ماه آینده در کل کشور کل فرآیند خدمات‌رسانی را در مراکز طرف قرارداد به شکل الکترونیکی کنیم تا بیمه‌شدگان بدون دفترچه کاغذی بتوانند خدمات خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز،رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر در تمامی مراکز ملکی تامین اجتماعی به شکل الکترونیک خدمات درمانی ارائه شده و دفترچه‌های کاغذی از این فرآیند حذف شده است.

نوربخش در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران گفت: ما از سال گذشته اقدام به حذف دفترچه‌های کاغذی کردیم و در تمام کشور بیمه‌شدگان تنها با شماره ملی می‌توانند خدمات دریافت کنند به طوری که هم در بخش ویزیت و هم نسخه‌پیچی تمام مراحل به شکل الکترونیکی انجام شده و در داروخانه‌ها نیز بدون معطلی به بیمه‌شدگان داروهای عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 65 میلیون نسخه الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی به ثبت رسید، گفت: ما در 5 استان کشور طرح حذف دفترچه را در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در حال اجرا داریم و امیدواریم به سرعت این فرآیند در سراسر کشور فراگیر شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت ما آمادگی داریم ظرف سه ماه آینده در کل کشور کل فرآیند خدمات‌رسانی را در مراکز طرف قرارداد به شکل الکترونیکی کنیم تا بیمه‌شدگان بدون دفترچه کاغذی بتوانند خدمات خود را دریافت کنند.

نوربخش به بدهی تامین اجتماعی در قبال خدمات ارائه شده در مراکز طرف قرارداد و بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: طی روزهای آینده با تخصیص اعتبار بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها را به مراکز طرف قرارداد پرداخت خواهیم کرد و در این زمینه استان‌های محروم کشور مورد توجه قرار گرفتند تا به سرعت زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان در این استان‌ها فراهم آید.

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه و درآمد حاصل از آن متعلق به همه مردم است، بیان کرد: ما نیز به توزیع عادلانه امکانات از این محل اعتقاد داریم و سیاست سازمان نیز بر این است تا در همه مناطق کشور عموم مردم به ویژه بیمه شدگان از این خدمات استفاده کنند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در مورد سفر خود به استان اردبیل و کلنگ‌زنی و بازدید از برخی مراکز تصریح کرد: ما فردا در نمین مرکز درمانی را کلنگ‌زنی خواهیم کرد و در کنار آن به افزایش تخت بیمارستان ارس در پارس‌آباد به عنوان یک برنامه اصلی توجهی جدی داشته و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

نوربخش همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه مرکز رفاهی تامین اجتماعی در سرعین خبر داد و افزود: در بازدیدی که از بیمارستان سبلان اردبیل خواهیم داشت سعی در افزایش تخت بیمارستانی و ارتقای هتلینگ آن داریم.

وی همچنین به سفر وزیر کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل طی دو هفته آینده اشاره و بیان کرد: در این سفر که با همراهی مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین حوزه تامین اجتماعی خواهد بود تصمیم‌گیری در بخش سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های تامین اجتماعی در استان اردبیل به انجام خواهد رسید.

رئیس سازمان تامین اجتماعی همچنین به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: آنچه که در این حوزه مهم به نظر می‌رسد کنترل مصارف است که انتظار داریم در طرح تحول سلامت که یکی از موفقیت‌های دولت تدبیر و امید است بتوانیم با کنترل در این بخش زمینه رضایتمندی بیشتر مردم را در کنار رفع مشکلات این طرح فراهم آوریم.

این در حالی است که پیش از این : دکتر مهدی درخشان گفته بود: حذف دفترچه های درمانی ابتدا در شهرستان یزد به صورت آزمونه (پایلوت) اجرا شد وپس از اینکه نقاط قوت و ضعف ناشی از حذف آن در این استان شناسایی شد، به تدریج در سایر استان ها از جمله تهران، ‌اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی نیز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه حذف دفترچه های درمانی در استان های مازندران، گیلان و اصفهان هم شروع شده، گفته بود : سالانه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای چاپ دفترچه های کاغذی توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه می شد که با اجرای این طرح یک سوم از هزینه ها کاسته شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند گفته بود : توسعه زیر ساخت ها را از جمله الویت مدیریت درمان در چند سال اخیر عنوان کرد و ادامه داد: ارتقای هتلینگ و نوسازی و به روز کردن تجهیزات در همین راستا صورت گرفته است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت بیان کرده بود : سازمان تامین اجتماعی تلاش کرد با استفاده از همه ظرفیت خود این طرح بزرگ به نحو احسن انجام شود.

705

کد خبر: 948884

وب گردی

وب گردی