ادعای تقلب در انتخابات عراق صحت ندارد

کمیسیون مستقل انتخابات عراق از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی این کشور خبر داده و میزان مشارکت را نیز بیش از 40 درصد اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شارپرس، ریاض بدران، رئیس اداره انتخابات کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق بامداد امروز (یک شنبه) در یک کنفرانس خبری به همراه شماری از اعضای شورای کمیسیاران ضمن تبریک به مردم این کشور به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی روز شنبه، اعلام کرد که از مجموع 24 میلیون شهروند واجد شرایط شرکت در رای گیری سراسری و ویژه، نزدیک به 10 میلیون و 700 هزار نفر رای دادند تا میزان مشارکت 44.52 درصدی به ثبت برسد.

بدران با اعلام این که این درصد نهایی نیست و مربوط به 92 درصد از مراکز اخذ رای بوده چرا که تاکنون نتایج برخی مراکز به دست کمیسیون انتخابات نرسیده، تاکید کرد که تا پایان امروز ارسال تمامی برگه های مربوط به انتخابات به کمیسیون برای بررسی نتایج تکمیل می شود.

رئیس اداره انتخابات ضمن تاکید بر این که هر آن چه درباره دستکاری و تقلب در انتخابات پارلمانی عراق منتشر شده عاری از صحت است. در جایی که برخی جریان ها برای بر هم زدن اوضاع و ایجاد سردرگمی در افکار عمومی در تلاش هستند، از تمامی طرف های درگیر در انتخابات خواست به نتایج انتخابات احترام بگذارند و بر اساس قانون با آن تعامل داشته باشند.

کد خبر: 948902

وب گردی

وب گردی