بیرانوند: شهاب‌انداز تنها دوپینگی در دوران مدیریت جدید فدراسیون است/ کار دشواری برای انتخاب دو ورزشکار از بین 6 مدعی کسب مدال المپیک داریم

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: شهاب انداز، تنها دوپینگی در 3 سال مدیریت جدید علی مرادی (رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران) بوده است.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد این که فدراسیون جهانی وزنه برداری نام محمد شهاب انداز، وزنه بردار نوجوان ایران که در رقابت های نوجوانان آسیا تست دوپینگش مثبت اعلام شد را در لیست رسمی دوپینگی های سال 2017 قرار داد، اظهار داشت: دوپینگ این وزنه بردار مربوط به روزهای اخیر نیست و اتفاقی قدیمی محسوب می شود. دوپینگ او در رقابت های سال گذشته نوجوانان آسیا درآمده و به ما نیز اعلام شده است. این وزنه بردار از ادامه فعالیت در وزنه برداری محروم شده و محرومیتش را به اطلاع خودش نیز رسانده اند.

وی با اشاره به این موضوع که شهاب انداز یازدهمین دوپینگی ایران در 10 سال گذشته محسوب می شود، ادامه داد: انتشار فهرست در سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری موضوع دیگری است. شهاب انداز، تنها دوپینگی در 3 سال مدیریت جدید علی مرادی (رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران) بوده است. در اعزام های متعدد مسابقات بین المللی و برون مرزی ما فقط دوپینگ این وزنه بردار مثبت اعلام شد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: کشور ما می تواند 4 سهمیه شامل دو نماینده آقا و دو نماینده خانم می تواند در المپیک 2020 توکیو داشته باشد. کاهش سهمیه برای ما قبلا اتفاق افتاده چون 10 نمونه مثبت دوپینگ را از سال 2008 تا 2014 داشته ایم و شهاب انداز نفر یازدهم شد. همان طور که گفتم او تنها دوپینگی در دوران مدیریت جدید است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: دوپینگ شهاب انداز کار ما را سخت کرده و امید کمی برای کاهش محرومیت خود داریم. الان انتخاب تنها دو ورزشکار از میان 5، 6 مدعی کسب مدال المپیک بسیار دشوار است. باید ببینیم تا دو سال دیگر چه اتفاقی می افتد. تلاش می کنیم بهترین نفرات را اعزام کنیم. این موضوع، کار را برای کشورمان هم سخت کرد چرا که همیشه حساب ویژه ای روی مدال های وزنه برداری در المپیک باز می کردیم.

602

کد خبر: 948906

وب گردی

وب گردی