فروش گازهای همراه ۲۳ میدان نفتی به مزایده گذاشته می‌شود

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برگزاری مزایده برای فروش گازهای ارسالی به مشعل ۲۳ محل با ظرفیت حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید کوکی در مراسم افتتاح و آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه‌های جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل واحدهای بهره‌برداری مارون ۳، مارون ۶ و منصوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه بحث جمع‌آوری گازهای همراه همیشه دغدغه مسئولان نفتی بوده است، گفت: در این راستا فروش گازهای همراه در برنامه کاری قرار گرفت.

او افزود: در سال ۹۳، مجوز لازم داده شد و اولین مزایده فروش گازها در جراید منتشر شد. در سال ۹۴ دو شرکت تام کارگاز و هیربد نیرو برای چهار میدان برنده شدند و در سال ۹۵ اولین قرارداد فروش گاز در کشور بین مناطق نفت‌خیز جنوب و دو شرکت مذکور امضا شد.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با اشاره به جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل واحدهای بهره‌برداری مارون ۳، مارون ۶ و منصوری گفت: جزو چهار قراردادی که امضا شد، مارون ۶ با حدود ۱۵ میلیون فوت مکعب، مارون ۳ با حدود ۱۴ میلیون فوت مکعب و منصوری به حدود ۱۰ میلیون فوت مکعب در روز بود و قرار است مارون ۳ در پایان شهریور، مارون ۶ در پایان دی و منصوری در پایان سال تشکیل و راه‌اندازی شود.

کوکی اظهار کرد: مزایده بعدی برای ۲۳ محل دیگر و برای حدود ۱۳۰ میلیون فوت مکعب برگزار خواهد شد. این مزایده در مرحله تبادل اطلاعات قرار دارد و اگر تکمیل شود، این ۲۳ پروژه به همراه چهار پروژه‌ای که امضا شده، باعث جمع آوری ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز خواهد شد.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 948953

وب گردی

وب گردی