بزرگداشت روز معلم در واحد تویسرکان

به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم مراسم با شکوهی با حضوراساتید هیأت علمی و حق التدریس و همچنین معلمین دبیرستان دخترانه ی سما واحد تویسرکان و امام جمعه شهرستان، در مزرعه تحقیقاتی و باغ این واحد دانشگاهی برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز؛ از واحد تویسرکان در این مراسم ابتدا دکتر بابایی رئیس واحد تویسرکان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و مدعوین و تبریک فرا رسیدن روز معلم به تمامی اساتید، در سخنانی کوتاه یکی از مهمترین رسالتهای دانشگاه را حل معضل جامعه عنوان نمود و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات جامعه ی امروز ما مشکل و معضل بیکاری و اشتغال جوانان است که انتظار می رود اساتید و نخبگان دانشگاهی فکری به حال آن کنند و بتوانند به نوبه خود اقدامی موثر در این زمینه به انجام برسانند.

دکتر بابایی در ادامه افزود: همانند سایر واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور، واحد تویسرکان نیز با کاهش دانشجو مواجه گردیده و همه ی ما باید این معضل را با مدیریت صحیح تبدیل به فرصت کنیم و با توجه به اینکه به طبع کاهش دانشجو حضور اساتید در کلاسها کاهش یافته است انتظار داریم که اساتید از وقت آزاد شده خود جهت فعالیت و پژوهش در امور فعالیتهای اقتصاد دانش بنیان بهره ببرند و بتوانند گاهی موثر در چرخه اقتصادی تولیدی کشور و شهرستان بردارند.

پس از آن حجت اسلام و المسلمین مرتضی موحدی امام جمعه شهرستان در سخنانی به مناسبت روز معلم گفت: افتخار می کنیم پیرو دینی هستیم که با" اِقّرأ" شروع شد و دارای احادیثی فراوان با مضامینی همچون حدیث شریف که می فرماید: هر کس کلمه و حرفی به من یاد دهد مرا بنده ی خود کرده است، هستیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان تویسرکان رسالت همه ی ما را در جامعه امروز توجه و اهتمام به بحث تولید و توان داخلی عنوان نمود و تأکید کرد: توجه به کار و ارزش دادن به کار و تولید ملی را باید به دانشجویان یاد دهیم،

وی خاطر نشان کرد: خودمان باید عِرق و تعصب ملی داشته باشیم و آن را به دانشجویان و شاگردهای خود یاد دهیم به نحوی که خرید و استفاده از کالاهای خارجی و به خصوص قاچاق به امری قبیح و زشت تبدیل شود به گونه ای که افراد جامعه استفاده از اجناس خارجی را دون شأن خود بدانند و با افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند.

دکتر مطهری خواه از اساتید هیأت علمی گروه فقه و حقوق واحد تویسرکان نیز در بیاناتی عنوان نمود: هیچ دین و آئینی به اندازه اسلام به علم اهمیت نداده و روایاتی متعدد در این زمینه گواه این مدعا هستند.

مطهری خواه با استناد به روایت و آیات قرانی گفت: استاد و عالمی که دیگران از علمش استفاده کنند ارزشش از هفتاد هراز عابد در پیش خدا بالاتر است و طبق حدیت امام صادق(ع): اگر مردم بدانند در فراگیری علم چه فضیلتی هست هر آئینه دنبال علم می رفتند ولو اینکه در این راه خونها ریخته شود و یا اینکه در این راه خون دلها خورده شود .

دکتر مطهری خواه وظایفی را برای معلم عنوان نمود که شامل: آموختن بیدادگری به شاگرد اولین آن است بدین معنا که دانشجوی ما باید بیدادگر و بیدار باشد، اعطای آزادگی و آموختن روح آزادی از دیگران وظایف استاد و معلم به شاگرد است و سومین وظیفه معلم را انتقال تمام خوبیها به متعلم عنوان نمود.

بعد از مراسم سخنرانی، اساتید نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه کردند و در ضیافت شام حضور یافتند.

کد خبر: 948956

وب گردی

وب گردی