شاهین‌طبع: نیاز به روابط بین‌الملل بیشتری داریم، وزارت ورزش هم حمایت بیشتری کند/ حضور کامرانی برای تیم ملی بسیار مفید است

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نیاز به ارتباطات بین‌الملل بیشتری داریم و فدراسیون و وزارت ورزش نیز باید از ما حمایت بیشتری کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، مهران شاهین‌طبع در حاشیه تمرین امروز شاگردانش گفت: از مدتی قبل تمرینات را شروع کردیم و تعدادی از بازیکنان به تازگی به اردو اضافه شدند. شرایط بدنی آنها نسبتا خوب و فراتر از تصور ماست. امیدوارم با انجام تمرینات خوب نتایج قابل قبولی در مسابقات پیش رو بگیریم.

وی ادامه داد: بازی‌های آسیایی جاکارتا مهمترین تورنمنت پیش روی ماست که اگر تمرینات قابل قبولی انجام دهیم، قابلیت آن را داریم که به عنوان قهرمانی برسیم ولی تمرین و آماده‌سازی شرط نخست برای موفقیت است. شرایط بازی‌های آسیایی با دیگر تورنمنت‌ها فرق دارد و زمان بازی‌ها و همچنین شرایط برگزاری بازی‌ها چندان مساعد نیست. به همین خاطر باید بسیار آماده و حساب‌شده عمل کنیم تا اتفاقی که در دوره قبل رخ داد تکرار نشود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران عنوان کرد: شرایط سیاسی، اجتماعی و همچنین ارز در حال حاضر مناسب نیست که روی تیم ملی نیز تاثیرگذار بوده است. به همین خاطر اردوها و بازی‌های تدارکاتی برون‌مرزی مناسبی برای تیم ملی مهیا نشد. ما دو هفته دیگر عازم چین خواهیم شد و امیدوارم طبق برنامه به آمادگی مطلوب برسیم.

شاهین‌طبع درباره اضافه شدن بازیکنان جوان به اردوی تیم ملی بسکتبال گفت: برخی از بازیکنان جوانی که به این تیم اضافه شده‌اند از فرصت بوجود آمده استفاده کردند و خود را بالا کشیدند. تیم ملی جای بازیکنان خوب است. امیدوارم تیم‌ها و باشگاه‌ها شرایط مناسب برای تمرین و رشد بازیکنان جوان را آماده کنند و همچنین ارتباط تنگاتنگ و موثری بین باشگاه‌ها، هیئت‌ها و تیم ملی وجود داشته باشد.

وی در مورد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تصریح کرد: نامه‌نگاری‌هایی با فدراسیون بسکتبال صربستان، کرواسی و بلاروس داشتیم تا برای بازی‌های تدارکاتی رفت و برگشت به تهران بیایند ولی متاسفانه این بازی‌های تدارکاتی با تورنمنت ترکیه که اتفاقا تورنمنت خوبی هم هست تداخل داشت. نیاز به ارتباطات بین‌الملل بیشتری داریم و فدراسیون و همچنین وزارت ورزش نیز باید از ما حمایت بیشتری کنند. در مجموع تورنمنت چین برای آماده‌سازی بازیکنان لازم به نظر می‌رسد ولی به هیچ عنوان کافی نیست.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پایان به حضور مهدی کامرانی در تمرینات تیم ملی اشاره کرد و گفت: از او خواهش کردم پس از یک سال دوری از میادین به اردوهای ما اضافه شود. خوشبختانه در حال حاضر گاردهای خوبی در تیم ملی داریم ولی اگر مهدی کامرانی خودش را آماده کند و به شرایط مطلوب برسد برای تیم ملی بسیار مفید خواهد بود.

602

کد خبر: 948963

وب گردی

وب گردی