طراحی نرم افزاری برای  انتخاب مسیر در مکان های سرپوشیده

محققان شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در قالب تیم استارت آپی موفق به طراحی نرم افزاری برای راحتی انتخاب مسیر در مکان های سرپوشیده شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یک تیم استارت آپی ایرانی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق به طراحی نرم افزار مکان یابی ساختمان های سرپوشیده شدند. این تیم ابتدا در قالب یک استارت آپ برای طراحی این نرم افزار تلاش کرده اند و اکنون در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند.

فرشید عبدالهی یکی از محققان تیم استارت آپی نرم افزار مکان یاب داخلی «ایندوریا» اظهار کرد: این نرم افزار که کاربران را در محیط های سرپوشیده راهنمایی می کند، مشابه گوگل مپ فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه معمولاً GPSها در مکان های سرپوشیده کار نمی کنند، خاطرنشان کرد: بیمارستان ها، مراکز خرید، سینما، استادیوم ها، دانشگاه های بزرگ و ساختمان های سرپوشیده نیاز به این نرم افزار دارند زیرا کاربری که برای اولین بار به این اماکن وارد می شود، آشنایی با نقشه ساختمان ندارد و این نرم افزار به کاربران در مکان های جدید کمک می کند.

فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین افزود: برای اینکه نقشه اماکن مختلف در این نرم افزار قرار گیرد، لازم است همکاری هایی بین شرکت و مراکز سرپوشیده وجود داشته باشد و اطلاعات نقشه ساختمان و مراکز در این سامانه ثبت شده باشد.

وی با بیان اینکه هنوز در داخل کشور چنین نرم افزاری وجود ندارد، عنوان کرد: در این نرم افزار ما علاوه بر نقشه موقعیت، موقعیت لحظه‌ای کاربر، سامانه اطلاعاتی و خدمات موقعیت‌محور را هم به مخاطب‌مان ارائه می‌دهیم.

به گفته این محقق، زمانی که کاربر داخل ساختمان است، می‌تواند مکان دقیق خود را روی نقشه به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت مشاهده کرده و از کوتاه ترین مسیر به مقصد برسد.

عبداللهی گفت: در حال حاضر، نسخه اندروید این نرم افزار وجود دارد و نسخه ios در دست توسعه است. قابلیت فعالیت بدون نیاز به اینترنت و دریافت اخبار و تخفیفات ویژه نسبت به موقعیت لحظه ای کاربر، از دیگر مزیت های این نرم افزار به شمار می رود.

فرشید عبدالهی، سیدعلیرضا حسینی، نوین شاهرودی، محمد آرون، فرشید اباذری و مصطفی فاتحی نیا فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اعضای این تیم استارت آپی هستند.

202

کد خبر: 948971

وب گردی

وب گردی