پایان نامه فروشی تهدید بزرگ آموزش عالی کشور است

رئیس دانشگاه آزاداسلامی آذربایجان غربی گفت: اگر فردی پایان نامه اش را بخرد و بدون علم در جلسه دفاع حاضر شود قطعا محرز می شود و مطابق بخشنامه سازمان مرکزی با فرد خاطی برخورد می شود.

دکتر محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاداسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پایان نامه فروشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: پایان نامه فروشی دزدی علمی است و اگر فردی در یک جایگاه علمی و تحت هر شرایطی بخواهد در دانشگاه از این مسئله سو استفاده کند در هر سمتی که باشد با برخوردی قاطعانه روبرو خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر نظارت کامل بر روند رسیدگی به پایان نامه ها در واحد ارومیه وجود دارد و یک بعد قانونی دارد که در منابع و مطالب پایان نامه های مختلف قسمت بررسی منابع متناسب با موضوعی که کار می شود وجود داشته باشد.

محمود پوریوسف خاطر نشان کرد: اگر فردی پایان نامه اش را بخرد یا کپی کرده باشد و بدون علم در جلسه دفاع حاضر شود قطعا محرز می شود و در صورت اثبات ،چنین مسئله ای جرم تلقی شده و مطابق بخشنامه سازمان مرکزی با فرد خاطی برخورد می شود، تا به امروز موردی که برای ما اثبات شده باشد وجود ندارد.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر معضل پایان نامه فروشی در سطح کلان آموزش عالی مطرح است به همین دلیل در واحد ارومیه هم برای در اختیار قرار دادن اطلاعات پایان نامه ها به دیگر ارگان ها و مراکز بسیار محتاطانه عمل می کنیم و حتی به بعضی از ارگان ها و دانشگاه ها که می خواستند به پایان نامه های دانشجویان واحد ارومیه دسترسی پیدا کنند اجازه ورود ندادیم و خیلی محکم از این مساله حفاظت کردیم.

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 948991

وب گردی

وب گردی