اولویت‌بندی اهداف استراتژیک صنعت برق در توانیر

اهداف دوازده گانه استراتژیک صنعت برق که در جلسه هیات مدیره شرکت توانیر به تصویب رسیده بود در بیستمین جلسه شورای راهبری مدیریت استراتژیک اولویت‌بندی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کرم رضائی نایب رییس شورای راهبری مدیریت استراتژیک صنعت برق با اشاره به طرح و تصویب اهداف 12 گانه استراتژیک در جلسه هیات مدیره شرکت توانیر اظهار داشت: کلیات اهداف تنها با اصلاح عبارت هدف «مدیریت عرضه و تقاضای برق» به صورت «مدیریت یکپارچه و هماهنگ عرضه و تقاضای برق» مورد پذیرش اعضای هیات مدیره قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه اهداف مذکور همگی از لحاظ اهمیت در یک سطح قرار دارند افزود: بنا به درخواست اعضای ‌هیات مدیره، اولویت‌بندی اهداف در جلسه شورا تنها از حیث نگاه اجمالی به فهرست کلی اهداف و برداشت استفاده‌کنندگان در این جلسه انجام می‌شود.

رضا شرطان دبیر شورای راهبری مدیریت استراتژیک صنعت برق در این جلسه ضمن ارایه مقدمه‌ای درخصوص مبحث برنامه‌ریزی استراتژیک به عنوان جزئی از مدیریت استراتژیک گفت: رویکرد طرح مدیریت استراتژیک مبتنی بر رویکرد توصیفی و اجتناب از الگوریتم‌ها و برنامه‌ریزی مرحله به مرحله از مباحث روز دنیا است.


او افزود: برنامه‌ریزی استراتژیک در واقع جزئی از مدیریت استراتژیک است و باید الگوهایی ایجاد و سازمان روی اهدافی که ترسیم کرده متمرکز شود.

رضا شرطان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه منظور از اولویت‌بندی اهداف، اولویت زمانی واجرایی آنهااست، گفت: می‌خواهیم ببینیم هر یک از شاخص‌های KPI در دو برنامه 5 ساله به چه صورت باید پایش شوند و اولویت زمانی مطرح است.


او تصریح کرد: نکته اساسی در این خصوص این است که هر یک از اهداف به لحاظ اهمیت موضوع یکی از عناصر زیربنایی چشم‌انداز هستند و هیات مدیره روی اولویت‌بندی زمانی آنها تاکید دارد.

عبدالصاحب ارجمند مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو و از اعضاء این شورا در ادامه این جلسه ضمن ارایه پیشنهادی جهت تعیین سهم هر شاخص KPI و میزان سهم هر یک از آنها در هر هدف گفت:‌به دلیل تعداد اهداف و شاخص ها، برای هر هدف استراتژیک یک شاخص اصلی برای سهولت کنترل های بعدی مشخص و سپس اهداف و شاخص‌ها را وزن‌دهی کنیم.

او خاطرنشان کرد: برای این وزن‌دهی فرمول‌های مختلفی وجود دارد و فرض بر این است که تمام اهداف در سال اول دارای اولویت نخواهند بود و بررسی اهداف در هر سال براساس وزن آن صورت می‌گیرد.


او با توجه به شرایط موجود صنعت برق، خواستار تعیین حداقل سه سناریوی خوب، متوسط و بد برای اهداف شد.
ادامه جلسه با بحث و تبادل نظر اعضا درخصوص روش اولویت‌بندی اهداف همراه بود که در نهایت با اجماع‌نظر اعضا اهداف اولویت‌بندی شدند.

در این جلسه همچنین شریعت‌خواه دبیر کارگروه تخصصی معاونت هماهنگی توزیع درخصوص شاخصهای مرتبط با این کارگروه از جمله «رؤیت‌پذیری شبکه توزیع» و «ضریب هوشمندسازی شبکه» مطالبی ارایه کرد.

در پایان مقرر شد کارگروه‌های تخصصی هماهنگی انتقال و توزیع، نظرات تکمیلی و اصلاحی خود را درخصوص شاخصهای پیشنهادی رجبی نماینده کارگروه مدیریت شبکه در هدف اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برق و همچنین یک شاخص جدید درخصوص سیستم Earth با درنظر گرفتن مشترکان فعلی و جدید به جای شاخص «تعداد انشعابات دارای سیستم Earth به کل انشعاب‌ها» و شاخص‌های «میزان انطباق مبلمان شهری» و «تعداد حوادث انسانی منجر به قطع عضو یا فوت در صنعت» را مورد بررسی قرار دهند و نتایج را تا قبل از جلسه آتی شورا جهت تصمیم‌گیری و نهایی‌سازی ارائه کنند.

402

کد خبر: 948997

وب گردی

وب گردی