خروج ترامپ از برجام ارتباطی به افزایش کالاها ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها، گفت: با افزایش قیمت کالاها مخالف هستم زیرا باید تمام جوانب امر اندیشیده شود.

به گزارش ایسکانیوز، اقبال عباسی 23 اردیبهشت‌ماه در کمیسیون تنظیم بازار استان، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی به اندازه جمعیت استان مسافر نوروزی وارد استان شد که متاسفانه در روز دوم فروردین‌ماه مرغداری‌ها اقدام به کشتار مرغ نکردند که امکان دارد تعطیلی مرغداری‌ها به دلیل تعطیلات رسمی یا دلیل بر تنبلی افراد باشد.

وی افزود: بایدنیازهای استان با اداره بازرگانی، امور دام سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی سنجیده شود و در صورت کمبود کالا و نبود آن در استان، از خارج از استان تزریق شود.

عباسی گفت: لازم است میزان تولید گوشت مرغ در استان تنظیم شود تا مردم برای تهیه دچار مشکل نشوند، زیرا در این مواقع برخی از افراد قصد سوء استفاده دارند.

وی بر تهیه، توزیع و نظارت کالاهای اساسی مردم تاکید کرد و ادامه داد: لازم است پس از تهیه و توزیع کالاها و ارزاق عمومی بر کم و کیف توزیع اقلام چه در ماه رمضان و سایر ماه‌ها نظارت صورت گیرد، همچنین باید با نصب بنر اطلاع‌رسانی مطلوبی از میزان توزیع، محل، قیمت و نوع توزیع کالا صورت گیرد.

استاندار گفت: اگر ما مدیران بر تهیه و توزیع کالاها به درستی نظارت نکنیم عده‌ای بازار را بر هم می‌زنند که در این میان دیگران مجبورند درگیر شوند و نوعی یاس و ناامیدی در بازار حاکم می‌شود.

وی تاکید کرد: تنظیم بازار مربوط به گوشت مرغ، تخم‌مرغ و مرغ نیست بلکه شامل تمام اقلام می‌شود، همچنین خروج ترامپ از برجام ارتباطی به افزایش کالاهای موجود در بازار ندارد گرچه عده‌ای آن را ربط می‌دهند.

استاندار با اشاره به اینکه لازم است با مشارکت، نگرانی‌ها در بازار رصد شود، تصریح کرد: نباید بازاریان را اذیت کرد زیرا بخشی از جمعیت ما هستند گرچه باید محل توزیع عرضه مستقیم کالاها مشخص شوند تا در صورت بروز مشکل، عرضه مستقیم ارزاق عمومی صورت گیرد.

عباسی گفت: اگر در بازار در خصوص توزیع کالاهای اساسی به ویژه ارزاق عمومی از لحاظ توزیع، به کمبود یا مشکلی برخورد کردیم محل‌های مشخص برای عرضه مستقیم قرار دهیم، اکنون نباید این محل‌ها را دایر کنیم زیرا این کار موجب نگرانی و استرس به بازار می‌شود.

وی هزینه حمل، ایاب و ذهاب و افزایش قیمت نهاده‌ها را از دلایل گرانی قیمت گوشت مرغ دانست و تصریح کرد: با افزایش قیمت کالاها مخالف هستم زیرا باید تمام جوانب امر اندیشیده شود وقتی کالایی گران می‌شود باید بررسی شود تا در ماه‌های دیگر با مشکلاتی از این دست مواجه نشویم.

استاندار در ادامه با اشاره به افزایش قیمت لاستیک خودرو و بسیاری از کالاها در استان، گفت: در صورتی که لاستیک داخلی، گران شود احتکار و تخلف محسوب می‌شود، همچنین برای افزایش قیمت لاستیک خارجی باید رصد شود محصول چه شرکتی است، زیرا در این میان برخی از فروشندگان خود اقدام به افزایش قیمت می‌کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: برای جلسه بعد امور دام میزان افزایش نهاده‌های دامی و هزینه تمام شده را آنالیز کند و در صورتی که تصمیمات کشوری اعلام نشود و نیاز به افزایش قیمت خرید شیر از دامداران بود، این پشنهاد به انجمن شیر ایران داده شود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم ترامپ، گفت: دولت پیش‌بینی این اقدام آمریکا را انجام داده بود که در این راستا برای واردات، صادرات و دانشجوان ارز به اندازه کافی وجود ندارد.

عباسی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد با تجزیه و تحلیل غلط ترس در میان مردم ایجاد می‌کنند.

900

کد خبر: 949006

وب گردی

وب گردی