کعبی: مصوبه بانک مرکزی عامل اصلی افزایش قیمت ارز

نماینده مجلس در خصوص التهاب سریالی بازار ارز اظهار داشت: در بحث ارز دولت اقدامات جدی را در دستور کار قرار داد اما مصوباتی که بانک مرکزی تعیین کرده عامل این موضوع شده است.

عامر کعبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص ضعف دولت در مدیریت بازار ارز گفت: دولت در بحث ارز اقدامات جدی انجام داد و بالاخره مقرراتی که برای کنترل بازار هدف لازم بود را انجام داد اما متاسفانه هیچ توفیقی نسبت به این امر محقق نشد.

وی با شاره به افزایش سرسام آور نرخ دلار اذعان کرد: یکی از دلایلی که باعث بروز چنین معضلی در فضای اقتصادی کشور شد بروز جو روانی حاکم بر بازار بود که خود این امر التهاب بازار را صد چندان کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس علت دیگر روند نامعقول افزایش دلار را تعیین مصوبات اخیر بانک مرکزی اعلام کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بانک مرکزی دستورالعملی بر مبنای کنترل این بازار مصوب کرد و در نهایت نرخ گذاری دلار از سویاین مرجع اقتصادی رقمی بالغ بر 4200 تومان ذکر شد اما واقعیت فضای بازار امری خلاف این را نمایان کرد که متاسفانه این روند با اصل مصوبه ناسازگار بود بطوری که قیمت اعلامی توسط بانک مرکزی با نرخ داد و ستد نا همگون بود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت بازار ارز غیرقانونی و کاذب است اظهار داشت: بروز چنین حباب هایی در طی زمان احتمال کنترل آن روند معقول تری را خواهد داشت چرا که پس از تصمیم تا روند نواقص آن برطرف شود مقداری طول می کشد ولی با گذشت زمان اوضاع بهتر خواهد شد.

کعبی در پایان با اظهار این که پیش بینی می کنیم ثبات لازم به بازار ارز برگردد در خصوص تعامل با دولت در این خصوص ابراز کرد: مجلس با دولت در این رابطه جلساتی داشته و نظرات خود را به دولت اعلام کرده اما امیدواریم در آینده ای نچندان دور نتایج خوبی به دست آید.

303

کد خبر: 949031

وب گردی

وب گردی