شهرداری تهران باید در مسیر درآمد های پایدار حرکت کند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناس شهری در مورد انتخاب شهردار جدید گفت: شهردار باید براساس توسعه شهری ، شهر سازی و بهبود خدمات شهری که در بهبود زندگی شهروندان تاثیر بسزایی دارد ، سیاست های خود را اعمال و برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز محمدرضا پارام با اشاره به اینکه شهرداری تهران در دوره های قبلی در بعضی از خدمات ثانویه از جمله ،کارهای بهزیستی یا توسعه مساجد ورود کرده گفت: اینها از وظایف اصلی شهرداری نبوده و معمولا بخشی از هزینه های شهرداری صرف مسائل ثانویه شهری می شد.

وی افزود: شهرداری باید اولویت کاری خود را بر خدمات و توسعه شهری و رفاهی مردم بگذارد و به صورت هدفمند با ایجاد طرح های جدید و مدون از بودجه خود استفاده کند.

این کارشناس شهری با اشاره به اینکه با توجه به تورم حاکم در جامعه نرخ عوارض نسبت به درآمدهای شهرداری پایین است گفت: شهرداری تهران باید در مسیر درآمد های پایدار حرکت کند و در سال جاری عوارض خدمات ، پسماند ونوسازی را ۲/۵ برابر افزایش دهد.
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این حجم از سرمایه گذاری برای نگه داری فضای سبز ، معابر وسایر خدمات و توسعه شهری بسیار کم بوده و شهرداری هر روز از لحاظ اقتصادی با مشکل روبه رو می شود.
وی گفت: شهرداری در حوزه مالی خودگران است اما دولت سالهاست در کمک های مصوب به شهرداری ، سوپسید های حمل و نقل را پرداخت نکرده و به همین دلیل شهرداران پیشین درگیر تنش های مدیریتی شده و منفعل تر عمل می کردند و یک مدیر به عنوان شهردار نمی تواند آنطور که باید تصمیمات خوبی اعمال کند.



وی تاکید می کند : شهردار جدید باید تمام مشکلات شهرداری را آنالیز کرده و براساس یک برنامه مدون معضلات این سازمان را رفع و رجوع کند و در کنار آن به سیاست های پرسنلی توجه ویژه ای داشته باشد و تکلیف افرادی که بی دلیل از شهرداری حقوق می گرفتند را معلوم کند.

خبرنگار : حسین طالبی

700

کد خبر: 949033

وب گردی

وب گردی