تاکید استاندار اردبیل بر همکاری مشترک جهاددانشگاهی با تامین اجتماعی در توسعه مرکز ناباروری

‌استاندار اردبیل گفت: در یک اقدام مشترک جهاددانشگاهی باید با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های این سازمان بتوانند مجهزترین مرکز ناباروری را در استان اردبیل راه‌اندازی کند.

‌به گزارش ایسنا،‌ اکبر بهنامجو در نشست با رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: جهاددانشگاهی اردبیل در حال حاضر حرکت شایسته‌ای را در حوزه توریسم سلامت آغاز کرده که با فعالیت مرکز ناباروری قفقاز امکان پذیرش و مداوای بیماران از کشور همسایه آذربایجان فراهم آمده ولی انتظار می‌رود جهادادانشگاهی واحد اردبیل با همکاری تامین اجتماعی زمینه تجهیز و تقویت این مرکز در یک ساختمان مناسب‌تر را فراهم آورد.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان تامین اجتماعی به استان اردبیل و بازدید از شهرهای مختلف خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این سفر و جمع‌بندی انجام شده در سفر پیش روی وزیر تعاون و رئیس جمهور در مهرماه به نفع توسعه استان اردبیل رقم بخورد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل کمبود تخت بیمارستانی را در استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: ما در استان اردبیل یک هزار و 900 تخت بیمارستانی داریم که تا سال 1400 باید این تعداد به 3 هزار و 400 تخت برسد در حالی که هیچ هدف‌گذاری و برنامه مشخص به غیر از طرح اولیه احداث بیمارستان هزار تختخوابی به همت علوم پزشکی نداریم.

بهنامجو گفت: در اکثر شهرها ما با کمبود امکانات بیمارستانی روبرو هستیم به طوری که گاه در راهروهای بیمارستان‌ها بیماران مورد مداوا قرار می‌گیرند و این در حالی است که به غیر از جمعیت ثابت استان باید ورود 8 میلیون گردشگر را نیز به این مجموعه اضافه کرد.

وی ادامه داد: در کنار علوم پزشکی باید سازمان تامین اجتماعی براساس ماموریت حوزه درمان خود تلاش کند تا تعداد تخت‌های بیمارستانی و درمانگاه‌های تخصصی خود را افزایش دهد که در این سفر امیدواریم وعده‌های عملی در تحقق این برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها داده شود.

استاندار اردبیل به سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در مهرماه اشاره کرد و افزود: ما قبل از سفر رئیس جمهور با دعوت از وزرا سعی در جمع‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های قابل اجرا و مصوب در سفر رئیس جمهور داریم که امیدواریم سازمان تامین اجتماعی نیز در کنار افزایش تخت‌های بیمارستانی به تعداد 400 تخت به راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی اقدام کند.

بهنامجو تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری شستا نیز باید در استان اردبیل سرمایه‌گذاری‌هایی را در بخش معدن، توریسم و دارو انجام دهد تا این استان محروم بتواند از قبل این سرمایه‌گذاری سودمند شود.

وی ماموریت سازمان تامین اجتماعی را در حوزه محرومیت‌زدایی یادآور شد و اظهار کرد: در کنار خدمات‌ بیمه‌ای و درمانی سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های وابسته این سازمان فرصتی استثنایی فراهم خواهد آورد تا تحول جدی و اساسی در این حوزه رقم بخورد.

کد خبر: 949040

وب گردی

وب گردی