آغاز عملیات جست وجوی پیکر جانباختگان سقوط هواپیما تهران- یاسوج از فردا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگلویه و بویراحمد گفت: به احتمال بسیار زیاد در صورت خوب بودن شرایط جوی همکاران برای جست وجوی بافت های پیکرها به ارتفاعات کوه انتقال پیدا خواهند کرد.

امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگلویه و بویراحمد در گفت وگو با ایسکانیوز، گفت: با توجه به وضعیت جوی آب و هوا و بارش برف در ارتفاعات نیروهای جست وجو برای ادامه عملیات یافتن پیکرها جانباختگان به پایین کوه انتقال پیدا کرده اند.

وی با اشاره به حالت آماده باش بالگردها و تیم های جست وجو در سی سخت گفت: به محض آن که شرایط جوی آب و هوا در آن منطقه مناسب شود تیم ها مجددا به محل سقوط هواپیما انتقال پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگلویه و بویراحمد گفت: به احتمال بسیار زیاد در صورت خوب بودن شرایط جوی آب و هوا همکاران برای جست وجوی بافت های پیکرها به ارتفاعات کوه انتقال پیدا خواهند کرد.

جهانبین با بیان این که کمپ ها در کوه ها هنوز برپا هستند، افزود: پس از ایام عید و همچنین روزهای اخیر در ارتفاعات کوه دنا حدود دو متر برف بر روی برف قبلی بارید و شرایط کار را برای نیروها سخت کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگلویه و بویراحمد ادامه داد: در دهلیزی که همکاران مشغول به فعالیت هستند گاهی اوقات عمق برف به هفت متر می رسد و باید این برف را کنار زنند تا بتوانند به عمق برف برسند و این کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا در اسرع وقت پیکرهای جانباختگان پیدا کنیم اما با توجه به شرایط جوی هوا و موانعی که پیش رو وجود دارد در رابطه با پایان عملیات جست وجو زمانی را مشخص کرد.

جهانبین گفت: تمامی مسوولین از جمله امدادگران، نجات گران و نیروهای محلی تلاش دارند تا هر چه سریعتر علیات جست وجو و انتقال بقایای جانباختگان خاتمه یابد تا هرچه سریعتر دغدغه مسوولین و خانواده جانباختگان و مردم برطرف شود.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال 1396، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

سرنشینان این هواپیما 65 نفر بوده اند که می توان از جمله این افراد دو نیروی امنیتی، دو مهماندار، دو خلبان و همچنین بقیه افراد سرنشین هواپیما مسافران این پرواز بودند؛ اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان به سختی انجام می گیرد.

لازم به ذکر است تاکنون 21 پیکر از پیکرهای جانباختگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج تحویل خانواده هایشان داده شده است و هنوز هیچ بافتی از 6 نفر مسافران یافت نشده است.

همچنین روز جمعه 20 اردیبهشت ماه عملیات جست وجو برای پیکرهای جانباختگان این سقوط با دلیل ناپایدار جوی متوقف شده است.

901/900

کد خبر: 949048

وب گردی

وب گردی