توزیع گسترده کالاهای اساسی در شبکه توزیع منتخب/ ۱۵درصد زیر قیمت

کالاهای حمایتی تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در فروشگاهای زنجیره ای، تعاونی ها و میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شهرام میرآخورلو معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دربرنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: سیاست های تنظیم بازار بر اساس تجربه سال گذشته اقلام اساسی مانند گوشت قرمز، برنج، روغن، مرغ، قند و شکر ذخیره سازی و قیمت آنها مشخص شده است و هیچ نگرانی بابت تامین اقلام اساسی وجود ندارد. ­

او گفت: برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان اقلام حمایتی از ۵ تا ۱۵ درصد ارزانتر توزیع خواهد شد.

میرآخورلو گفت: اگر در شبکه های توزیع کالا اتفاقی صورت گیرد بلافاصله آن مشکل را رفع خواهیم کرد و محصولات با اطمینان کامل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

هیچ افزایش قیمتی نداریم

همچنین ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف هم در این برنامه گفت: اتحادیه ها شبکه های توزیع هستند و با توجه به جلساتی که برگزار شد افزایش قیمت کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

نایب رئیس اتاق تهران گفت: سوپر مارکت ها و خرده فروش های مواد غذایی در اجرای طرح تنظیم بازار با ستاد همکاری خواهند کرد.

مردم گزارش تخلف بدهند، برخورد می کنیم

محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه گفت: در شانزده منطقه از تهران گشت نظارت و بازرسی قیمت ها صورت گرفت و تمهیدات لازم برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان دیده شد.

اسفنانی گفت: سازمان تعزیرات آمادگی دارد تا در صورت ارائه گزارشات مردمی درباره تخلفات احتمالی، به سرعت به این موارد رسیدگی کند.

او گفت: امروزه کمتر شاهد احتکار محصولات در بازار هستیم و عمده تخلفات در گرانفروشی است.

عرضه گسترده اقلام تنظیم بازاری در شبکه های توزیع منتخب

مهدی کاظم‌نژاد قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهادکشاورزی هم در ارتباط تلفنی با استودیو تیتر امشب گفت: چند سالی است که ستاد تنظیم بازار برای حمایت از اقشار آسیب پذیر، طرحی را با عنوان ضیافت رمضان اجرا می کند.

او گفت: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار، حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت برخی از اقلام تنظیم بازاری گفت: در ماه مبارک رمضان هرکیلوگرم گوشت مرغ ۶ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت قرمز منجمد ۲۳ هزار تومان، برنج ۱۱۲۱ هندی ۵ هزار و ۶۰۰ تومان، برنج تایلندی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، تخم مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

کاظم‌نژاد گفت: در صورت اعلام نیاز از سوی کارگروه تنظیم بازار استان ها ، آمادگی داریم اقلام مورد نیاز آنها را به سرعت تامین کنیم.

قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهادکشاورزی گفت: اقلام اساسی وقتی ارزانتر از بازار توزیع می شوند نیازمند نظارت است.

او گفت: اولویت عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازاری در فروشگاهای زنجیره ای، تعاونی ها و میادین میوه و تره بار است ولی کارگروه های تنظیم بازار در استان ها بنا به تشخیص و نیاز بازار استان، می تواند شبکه های توزیع دیگری هم به آن اضافه کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

401

کد خبر: 949101

وب گردی

وب گردی