ایجاد دو هزار شغل جدید در خوزستان

تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه خدمات ICT، ایجاد اشتغال پایدار و تبدیل کسب و کارهای سنتی به دیجیتال میان استانداری خوزستان و شرکت فناپ شب گذشته در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی الکامپ خوزستان به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهمنامه میان استانداری خوزستان و مجموعه فناپ جهت کسب و کارهای دیجیتال، شهر هوشمند و داشبرد مدیریتی و همچنین تقویت این مجموعه که امکانات و تجهیزات بانکی را در منطقه آزاد اروند تولید می‌کند، امضا شد.

وی افزود: تعهد این مجموعه ایجاد دو هزار شغل و راه‌اندازی دفتر توسعه در استان است. ما در گذشته نیز با مجموعه فناپ در خصوص پنجره واحد سرمایه‌گذاری همکاری داشته‌ایم و از کار راضی هستیم و اکنون درحال تبدیل شدن به پروژه ملی سرمایه‌گذاری برای کشور است که وزارت اقتصاد آن را از ما گرفته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم این برنامه نیز از برنامه‌های پیشرو در سطح ملی شود. این برنامه ها علاوه بر اشتغال مدیریت را در جامعه راهنمایی می‌کند و داشبرد مدیریتی مجموعه‌ای از مدیریت دیجیتال و مدرن است که موجب می‌شود بهره‌وری بالا رود.

مرکز توسعه IT در خوزستان ایجاد می شود

علی بحرینی مقدم معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز در حاشیه این تفاهم نامه گفت: هدفگذاری ما ایجاد یک مرکز توسعه IT با کمک شرکت فناپ در استان خوزستان و ایجاد دو هزار فرصت شغلی در همین زمینه است که با همکاری دولت، بخش خصوصی و بخش عمومی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما از حدود یک سال پیش همکاری در زمینه پنجره واحد سرمایه‌گذاری را با شرکت فناپ آغاز کردیم که فاز اول آن به اتمام رسیده و توانستیم یکی از تکالیف ملی را در استان رقم بزنیم. پنجره واحد سرمایه‌گذاری که فاز اول آن افتتاح می‌شود قرار است که به عنوان پروژه ملی در سطح استان‌ها اجرا شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به توانمندی‌هایی که از لحاظ نیروهای خبره و دانش‌آموختگان ICT و ظرفیت‌هایی که برای استفاده از این تکنولوژی و فناوری در خوزستان وجود دارد، گفت: دولت در طرح اشتغال فراگیر هدفگذاری کرده است که در سال 97 بیش از 970 هزار فرصت شغلی ایجاد کند که از این تعداد حدود 90 هزار فرصت شغلی در زمینه ICT است.

بحرینی مقدم ادامه داد: ما به تفاهم رسیدیم که در این زمینه در بحث استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها، تولید محتوا، شهر هوشمند و... همکاری‌های نزدیکی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هدفگذاری ما ایجاد یک مرکز توسعه IT با کمک شرکت فناپ در استان خوزستان و ایجاد دو هزار فرصت شغلی در همین زمینه است که با همکاری دولت، بخش خصوصی و بخش عمومی تحقق پیدا خواهد کرد.

901/900

کد خبر: 949112

وب گردی

وب گردی