جریان های  فتح و صدر  پیشتاز انتخابات عراق

نتایج اولیه رسمی منتشر شده توسط اداره انتخابات عراق نشان می دهد ائتلاف ها به رهبری مقتدی صدر و هادی العامری پیشتاز هستند.

به گزارش ایسکانیوز، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، نتایج اولیه انتخابات را در 10 استان و پایتخت این کشور اعلام کرده است که نشان دهنده پیشتازی ائتلاف های الفتح و السائرون است.

این کمیسیون اعلام کرد که شمارش بیش از 95 درصد آرای انتخابات در 10 استان پایان یافت و مقتدا صدر توانسته است جایگاه نخست را کسب کند. پس از او جریان فتح به رهبری هادی عامری، در جایگاه دوم قرار دارد.

طبق اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و رئیس جریان نصر در جایگاه سوم قرار گرفته است.

این کمیسیون تاکید کرد: نسبت مشارکت‌کنندگان در انتخابات، بعد از شمارش 92 درصد آراء 44.52 درصد است. این میزان، بسیار کمتر از میزان مشارکت مردم عراق در انتخابات گذشته در این کشور بود.

ائتلاف الفتح که شامل گروه‌های حشد شعبی می‌شود که نقش تعیین کننده در حمایت از نیروهای عراقی در نابودی داعش داشتند، که در چهار استان اول و در هشت استان دوم است.

ائتلاف سائرون در استان‌های بغداد، واسط،‌ المثنی، دیالی اول است اما الفتح در استان‌های بابل،‌ کربلا، ذی‌قار،‌ بصره و قادسیه در حالی که در استان‌های واسط، دیالی و بغداد دوم است.

ائتلاف "القرار العراقی" به ریاست اسامه نجیفی در استان دیالی اول است در حالی که تعداد لیست‌هایی که در انتخابات به رقابت پرداختند به ۸۷ لیست و ائتلاف می‌رسید.

در استان الانبار لیست "الانبار هویتنا" در رتبه اول و بعد از آن الوطنیه به ریاست ایاد علاوی قرار گرفت.

کمیسیون انتخابات اعلام کرد، هنوز شمارش آرا ادامه دارد و نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد.

کمیسیون انتخابات افزود: هشت استان در حال حاضر به دلیل به اتمام نرسیدن بررسی‌های دقیق آرا نتایج را اعلام نکرده‌اند که شامل اربیل، سلیمانیه، نجف،‌ دهوک،‌ صلاح الدین، کرکوک،‌ میسان و نینوا می‌شوند.

کد خبر: 949113

وب گردی

وب گردی